جمعی از راهپیمایان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دشمنان توان مقابله با اراده ملت را ندارند/ حضور مردم به معنای حمایت و دفاع از عملکرد مسئولین نیست/ تربیت نسل انقلابی به آموزش نیاز دارد/ برجام باشد یا نباشد پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه می‌مانیم

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) گفت: حججی‌ها برخاسته از نسل انقلابی و جهادی رزمندگان اسلام هستند و با اشاعه این فرهنگ می‌توانیم همه مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کنیم.
کد خبر: ۲۷۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ - 11February 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، راهپیمایی 22 بهمن 96 امروز (یکشنبه) از ساعت 9 صبح در تهران و شهرستان‌ها با حضور پر شور و نشاط آحاد مردم و به خصوص جوانان آغاز شد.

در همین رابطه خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس به مصاحبه با برخی از راهپیمایان در این روز مبارک پرداخته است که از نظر مخاطبان گرامی می گذرد:

حجت الاسلام عباس احمدی امام جماعت مسجد امام حسین (ع) در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس کار خالصانه و جهادی انجام دادند و برای پیشبرد اهداف انقلاب و خدا کار کردند، اگر امروز هم توجه عموم مردم و مسئولان به این فرهنگ معطوف باشد، می توانیم در همه عرصه های سیاسی و اقتصادی موفق عمل کنیم، البته همان طور که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود فرمودند: «نسل جوان فعلی جامعه اسلامی عقلانی تر و انقلابی تر از گذشته است»، نسلی که شهدای مدافع حرمی همچون حججی ها دستاورد ایمان انقلابی و بینش آنان است لذا با اشاعه این فرهنگ می توانیم همه مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کنیم. 

دشمنان توان مقابله با اراده ملت را ندارند/ حضور مردم به معنای حمایت و دفاع از عملکرد مسئولین نیست/ تربیت نسل انقلابی به آموزش نیاز دارد/ برجام باشد یا نباشد پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه می‌مانیم

وی درباره ادعاهای جدید غربی‌ها درباره توان موشکی ایران تصریح کرد: توانمندی موشکی ایران قابل مذاکره نیست و برجام هم قابل تغییر نخواهد بود. اگر مسئولان به توصیه رهبری توجه بیشتری کنند، ما هرگز نیازی به مذاکره نخواهیم داشت.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این نکته که آمریکا حق دخالت در امور کشور ایران را ندارد، گفت: این فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» یک واقعیت است و آمریکا می داند توان مقابله با مردم ایران و نظام اسلامی و حق هیچ گونه مداخله ای را ندارد.

وی با اشاره به لزوم حل مشکلات معیشتی مردم بیان کرد: باید مسئولان تمهیداتی را بیاندیشند که از واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری و به ویژه آن چه که در داخل می توانیم تولید کنیم، اجتناب ورزیم و به نیروهای جوان و متعهد بیشتر بها دهیم تا اقتصاد کشور ایران برپایه تولیدات داخلی اداره و مشکلات کار و معیشت مردم حل شود.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: عمل به فرامین رهبری بهترین راه حل برای عبور از تحریمهاست و پرداختن به اقتصاد مقاومتی راه حل ریشه ای برای عبور از تنگناهای جامعه اسلامی در بخش اقتصاد است یعنی آنچه که رهبر معظم انقلاب برآن تاکید دارند و با به کارگیری این فرامین ایران اسلامی به خودکفایی کامل می رسد.

مهم اراده و ایمان ملت است که دشمنان توان مقابله با آن را ندارند

محمد جوادی نیا با 70 سال سن به همراه همسر و فرزندان و نوه های خود به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده و در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: در طولاین  40 سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، خود و خانواده ام همواره با انقلاب اسلامی همراه بوده ایم چرا که اعتقاد داریم این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی موعود ختم می شود.

وی افزود: اگرچه مشکلاتی در کشور وجود دارد اما ما انقلاب خود را دوست داریم و می‌دانیم که خون های زیادی برای به ثمر رسیدن آن ریخته شده است.

جوادی نیا با اشاره به اقدامات دشمنان برای مقابله با ایران گفت: سال هاست شاهد دشمنی دشمنان هستیم اما آنچه مهم است، ایمان و اراده ملت برای ایستادگی مقابل دشمنان است که امروز بخشی از آن را می بینیم.

وی در توصیه ای به مسئولین گفت: مسئولین باید حواسشان باشد که ما به عشق رهبر و کشورمان به صحنه آمده ایم و این حضور تائیدیه ای برای عملکرد آنان نیست بلکه توقع داریم تمام توان خود را برای بهتر کردن شرایط معیشتی و اقتصادی مردم به کار گیرند.

حضورم به معنای حمایت و دفاع از عملکرد مسئولین نیست

همچنین زهره جلیلی یکی از شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن در گقت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: ایران کشوری اسلامی است. قرآن در آن حکم‌فرماست و مردمش مذهبی هستند. آرمان هایش آرمانی است که از دین نشات گرفته است و در کشوری که آرمان های مردمش دینی است و اهداف آنان به سمتی است که کشور اسلامی را بسازند یاوه گویانی چون آمریکا و عربستان نمی‌توانند علیه آنها هیچ غلطی بکنند.

دشمنان توان مقابله با اراده ملت را ندارند/ حضور مردم به معنای حمایت و دفاع از عملکرد مسئولین نیست/ تربیت نسل انقلابی به آموزش نیاز دارد/ برجام باشد یا نباشد پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه می‌مانیم

وی در خصوص پیام مردم ایران در برابر تحریم هایی که علیه کشور وجود دارد، بیان کرد: گاهی فشار یا کمبود امکانات می تواند ایده‌ای جدید و نو را کشف کند و این مسئله باعث می شود به خلاقیت برسیم. به هر حال اگه بگوییم تحریم ها به کشور آسیب نمی رساند بیشتر جنبه شعاری دارد ولی در کشور ما می تواند باعث پیشرفت شود و استکبار جهانی با این تحریم ها گل به خودی می زند و بازنده اصلی است.

جلیلی در ادامه گفت: وقت آن رسیده تا بسیاری از مسئولین که متاسفانه صندلی های آنان احساس خوبی به ایشان می دهد و آرمان های خود را فراموش کردند، مسئولیت را به جوانان واگذار کنند. مسئولین جوانانی بودند که روزی انقلاب کردند ولی خود دچار فراموشی شدند که برای چه هدفی انقلاب کردند، باید تلنگری به آنان زد تا شعارهای زمان انقلاب دوباره زنده شود.

وی خاطرنشان کرد: سن و سالم به انقلاب نمی رسد ولی انقلابی هستم و آرمان انقلابی دارم و برای این آرمان ها و بر اساس اعتقاداتم امروز به راهپیمایی آمدم که بگویم رهبر عزیز و مظلومم تنها نیست، ما ملت ایران کنارش هستیم. آمدم بگویم حضورم به معنای حمایت و دفاع من از عملکرد مسئولین نیست و یک عده از مسئولین آن‌طور که باید به وظیفه خود عمل نکردند ولی با وجود همه مشکلات هر زمان که احتیاج باشد جانم و همه عزیزانم را فدای رهبر و مملکتم می کنم.

مشکلات مالی مانع حضور مردم در راهپیمایی نشد

سعید محمدی از حاضران در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: استکبار جهانی سعی داشت فتنه ای ایجاد کند تا مردم در راهپیمایی شرکت نکنند و قطعا همچون سال‌های گذشته این حضور گسترده مردم را در رسانه‌های جهانی انعکاس نخواهد داد.

وی افزود: امروز اقشار مختلف جامعه با وجود مشکلات مالی و برخی نارضایتی‌ها به راهپیمایی آمدند تا به استکبار جهانی به ویژه آمریکا بفهمانند که ملت ایران پشت نظام بوده و گوش به فرمان رهبری هستند.

محمدی عنوان کرد: فرزند ۵ ساله‌ام را هر سال به راهپیمایی می‌آورم تا بداند که برای این انقلاب خون‌های زیاده داده شده و در آینده باید پشتیبان این انقلاب باشد.

تربیت نسل انقلابی به آموزش نیاز دارد

ریحانه دلیری دختر ۹ ساله‌ای که همراه با پدر و مادرش در جشن سی و نهمین سالگرد راهپیمایی انقلاب اسلامی شرکت کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: سال‌های قبل هم با پدر و مادرم به راهپیمایی آمده‌ام. امروز هم آمده ام تا بگویم که انقلاب هنوز قوی است.

دشمنان توان مقابله با اراده ملت را ندارند/ حضور مردم به معنای حمایت و دفاع از عملکرد مسئولین نیست/ تربیت نسل انقلابی به آموزش نیاز دارد/ برجام باشد یا نباشد پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه می‌مانیم

وی ادامه داد: در مدرسه هم برنامه سرود و تئاتر به همین مناسبت اجرا کردیم.

پدر ریحانه در ادامه سخنان فرزندش گفت: امروز فرزندانم را به راهپیمایی آوردم تا از نزدیک روحیه انقلابی را ببیند و درک کنند.

وی تصریح کرد: برای تربیت نسل انقلابی نیاز است تا ما هم روحیه انقلابی داشته و به آن عمل کنیم. آموزش زبانی کافی نیست و کودکان به عنوان الگو به اولیای خود نگاه می کنند.

برجام باشد یا نباشد پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه می‌مانیم

بهمن آبادی از حاضران در راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: استکبار جهانی با توطئه و دسیسه تلاش داشت مردم در این راهپیمایی شرکت نکنند و اجازه ندهند ما این جشن 40 ساله را برگزار کنیم و به کوری چشم آنان مردم بار دیگر با حضور گسترده نشان دادند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

دشمنان توان مقابله با اراده ملت را ندارند/ حضور مردم به معنای حمایت و دفاع از عملکرد مسئولین نیست/ تربیت نسل انقلابی به آموزش نیاز دارد/ برجام باشد یا نباشد پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه می‌مانیم

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها را با وجود همه مشکلات پشت سر گذاشته‌ایم و بعد از برجام نیز تغییری احساس نکردیم و اگر آمریکا بر برجام نیز پایبند نباشد ما در صحنه حضور خواهیم داشت و پشتیبان انقلاب و رهبر می‌مانیم.

بهمن‌آبادی ادامه داد: در ابتدای انقلاب ما ملت با دستان خالی و با وجود هشت سال جنگ تحمیلی مشکلات را پشت سر گذاشتیم و به شعاری که می‌دادیم عمل کردیم و وقتی توانستیم آن سختی‌ها را پشت سر بگذاریم از این مشکلات کنونی هم با عزت عبور می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولین نیز باید بیشتر کار کنند. در حال حاضر آنان بیشتر به فکر منافع خودشان هستند و بعضا کاخ‌نشین شده‌اند. مسئولین باید از کاخ‌هایشان بیرون بیایند و در بین مردم حضور پیدا کنند.

همه باید برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم

محمدرضا صمدیان یکی از حاضران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: شرایط و مشکلاتی فعلی در کشور به شکلی برای هر شخصی سخت و دشوار هست اما اگر جامعه را به یک خانواده کوچک تشبیه کنیم، در خانواده هم امکان به وجود آمدن مشکلاتی هست که می تواند هر کدام از اعضای خانواده و یا کل خانواده را به چالش بکشد ولی ما خانواده را رها نمی‌کنیم بلکه تلاش می‌کنیم تا آن مسئله را حل کنیم.

وی افزود: در خانواده معمولا بزرگترها و کسانی که مدیریت خانواده را به عهده دارند تلاش خود را برای حل مشکلات می کنند؛ در مقیاس یک کشور هم مدیران و مسئولین هستند که در حال تصمیم گیری اند. یک خانواده بزرگ در انقلاب شکل گرفته، که بزرگترهای آن خانواده امروز تصمیم گیری برای جامعه می‌کنند. اگر هر مسئولی، نگاهش به جامعه مثل خانواده‌ی خودش باشد، قطعا امروز جمعیت بیشتری برای استقبال از انقلاب می‌آمد.

صمدیان با اشاره به مساله حجاب گفت: حجاب مقوله ای نیست که بشود در موردش به تحلیل و تفسیر نشست یا برایش تصمیم گرفت که باشد یا نباشد. کافی است هر شخصی که قرآن را قبول دارد، به توصیه های آن در خصوص حجاب توجه کند.

وی همچنین در خصوص حصر فتنه گران گفت: برخی درصدد آزادی فتنه‌گران هستند که مردم با این موضوع مقابله کرده و اجازه نخواهند داد این افراد بار دیگر فتنه جدیدی را در کشور پیاده کنند.

نباید بگذاریم روحیه جهادی و انقلابی دوران دفاع مقدس فراموش شود

حجت‌الاسلام ابوالفضل جعفری در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس با توجه به این نکته که جامعه اسلامی همواره نیازمند سبک رفتاری رزمندگان در دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: نباید بگذاریم روحیه جهادی و انقلابی دوران دفاع مقدس فراموش شود، زیرا جامعه اسلامی برای پیشبرد اهداف عالیه خود به آن نیاز دارد. همان گونه که در بحث اقتصادی نیز نیازمند این روحیه هستیم.

دشمنان توان مقابله با اراده ملت را ندارند/ حضور مردم به معنای حمایت و دفاع از عملکرد مسئولین نیست/ تربیت نسل انقلابی به آموزش نیاز دارد/ برجام باشد یا نباشد پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه می‌مانیم

وی عامل رفع مشکلات مردم را توجه بیشتر مسئولان به آنان دانست و گفت: مسئولان ابتدا باید حرف مردم و مشکلات مردم را بشنوند و با ریشه یابی آن درصدد رفع مشکلات مردم برآیند. چرا که نظام اسلامی ما بر پایه پشتوانه مردمی ایجاد شده و دوام آن نیز بستگی به آنان دارد.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به زیاده‌خواهی غربی‌ها بیان کرد: برجام قابل مذاکره نیست همان طور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند: «آمریکا قابل اعتماد نیست». پاسخ مردم ما به یاوه گویی عربستان و آمریکا این است که بهتر است برای کشور خودشان تصمیم بگیرند، ما در طول این 40 سال خود را به دنیا نشان داده ایم و ثابت کرده‌ایم که توان اداره و حفظ مملکت اسلامی را با رهبری مقتدرانه ولایت فقیه داریم و نیازی هم به دخالت بیگانگان در کشور نداریم.

وی ادامه داد: توانمندی موشکی ایران قابل مذاکره نیست. آیا آمریکایی‌ها اجازه می دهند کشوری در مورد تجهیزات نظامی آنان مذاکره کند؟ هیچ کشوری اجازه نمی دهد و ما هم برای ایجاد امنیت و اقتدار ایران اسلامی نیاز به توان موشکی داریم که هیچ ارتباطی هم به دیگر کشورها ندارد. این جزو اسرار یک حکومت است و بالطبع ما هم اجازه مذاکره یا سرکشی در این حوزه را نمی دهیم.

حجت‌الاسلام جعفری با  اشاره به این نکته که مسئولان باید به فکر تامین معیشت و برطرف کردن مشکلات مردم باشند به بیان راهکارها پرداخت و یادآور شد: مسئولان باید بیشتر به کارهای زیربنایی و عمرانی در مملکت توجه کنند و نگذارند افرادی خاطی  با اختلاس و رانت موجب اخلال در کارهای کشور شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها