حجت‌الاسلام سعیدی: دشمن «اتوبانِ فضای مجازی» را در اختیار دارد/ دشمن دنبال تخلیه «روحیه انقلابی» است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید براینکه «اتوبانِ فضای مجازی» در اختیار دشمن است، گفت: دشمن دنبال تغییر ذائقه و تخلیه روحیه انقلابی است.
کد خبر: ۲۷۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ - 11February 2018

نهاوندیان: مردم به استکبار اعلام کردند که همیشه پای نظام و رهبری ایستاده‌اندبه گزارش دفاع پرس از مشهد، حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: خدا را شاکرم که توفیق یافتم در جوار مضجع شریف امام رئوف حضرت ثامن‌الحجج(ع) در محضر شما ولایتمداران و پیروان خاص ائمه معصومین(ع) حضور یابم؛ در آستانه ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم؛ اگر بخواهیم انقلاب‌ها را دسته‌بندی کنیم، می‌توان انقلاب‌های گذشته و تاریخ معاصر را به چهار گروه دسته بندی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دسته نخست انقلاب‌های ناموفق هستند افزود: دسته دوم نیز انقلاب‌هایی هستند که موفقیت نسبی داشتند اما استمرار پیدا نکردند و تداوم نداشتند؛ سومین گروه انقلاب‌ها، انقلاب‌های موفق هستند و نوع چهارم انقلاب‌ها، انقلاب‌های کامل هستند.

حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: اگر انقلابی چهار مرحله را طی کند، یک انقلاب کامل است که مصداقش همین انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه مرحله چهارم هر انقلابی، استمرار است، تاکید کرد: از پیروزی، استقرار و استکمال باید به مرحله استمرار هر انقلاب برسیم و انقلاب ایران در آستانه 40 سالگی خود این 4 مرحله را طی کرده است و برای مردم ما توجه به این امر، بسیار لازم و ضروری است زیرا دستیابی به قله‌های پیروزی نهایی و دستیابی به قهرمانی در مرحله پایانی، کار بسیار سخت و سنگینی است.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه انقلاب ایران 4 دهه را به سلامت طی کرده و امروز چشم جهانیان و چشم مردم غرب آسیا به ملت ایران و رهبری ایران و رهبری انقلاب دوخته شده که چگونه مسیر آینده را ادامه دهند، افزود: چه عواملی سبب شد این انقلاب، این 4 مرحله را به سلامت طی کند و به اینجا برسد؟

وی با اشاره به اینکه در میان عوامل گوناگون، سه عامل از بقیه مهمتر است، تصریح کرد: نخستین عامل، رهبری الهی است که این رهبری در تداوم ولایت پیامبر و ائمه معصومین(ع) در قامت و چهره ولایت‌فقیه تجسم پیدا می‌کند؛ چه در دوره حضرت امام(ره) که 10 سال طول کشید و یا در دوره رهبری مقام معظم رهبری که امروز قریب به 30 سال است انقلاب تحت رهبری و مدیریت هوشمندانه ایشان راهش را ادامه می‌دهد، این مسئله مصداق دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: انقلاب در دوره امام(ره) با چالش‌های زیادی روبه‌رو شد و هوشمندی امام راحل، این چالش‌ها را برطرف کرد؛ بحران جنگ و بنی‌صدر و منافقین می‌توانست هر کدام انقلاب را به سقوط بکشاند اما مدیریت عالی و هوشمندانه امام(ره) توانست انقلاب را از این گردنه‌های خطرناک عبور دهد. در دوره رهبری مقام معظم رهبری نیز با چالش‌های زیادی مواجه بودیم. حدود 9 جنگ مهم در غرب آسیا و اروپا اتفاق افتاد که مدیریت هوشمندانه رهبری توانست این کشور را حفظ کند. جنگ بالکان و بوسنی، جنگ اول و دوم عراق، جنگ افغانستان و 33 روزه و 52 روزه، غائله سال 78، فتنه 88 و غائله سال 96 نمونه‌هایی از این بحران‌ها هستند.

وی با تاکید براینکه تدبیر و هوشمندی رهبری و حضور مردم، انقلاب را از خطرات حفظ کرد، اظهار داشت: بحران سوریه و عراق حقیقتاً معجزه‌وار حل شد، دشمن می‌خواست سوریه را از حلقه مقاومت جدا کرده و میان ایران و فلسطین فاصله بیندازد اما هوشمندی رهبری بود که سبب شد زمینه‌ای برای همبستگی مقاومت فراهم شود. کسانی که هنوز نمی‌فهمند چرا در سوریه و عراق هزینه کردیم باید بدانند اگر حضور پیدا نمی‌کردیم امروز ایران در ناامنی به‌سر می‌بُرد و شرایط طور دیگری بود و باید در ایران با دشمنان می‌جنگیدیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه مردم باید بدانند کسی که فتنه، غائله داخلی و بحران‌های منطقه‌ای را با سر انگشت تدبیر حل کرده، معجزه ولایت‌فقیه بوده ‌و این رکن اول پیروزی‌ها است، گفت: رکن دوم پیروزی انقلاب، مردم هستند؛ خداوند منان تدبیر کرده که حق حاکمیت با خداست و قدرت حاکمیت با مردم است و هرکجا مردم پای رهبری الهی ایستادند، حاکمیت شکل گرفت اما نقش مردم هم در حدوث انقلاب و هم در بقای انقلاب است.

وی تصریح کرد: چرا ما 40 سال ماندیم؟ چرا توانستیم دنیا را مات و مبهوت کنیم؟ چرا توانستیم همه نقشه‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا خنثی کنیم؟ اول به دلیل رهبری الهی و دوم استقامت مردم. مردم وظیفه‌شان چیست؟ اول شناخت رهبری و اینکه رهبری چه می‌گوید.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه مردم در قوای مجریه و مقننه و شوراها و خبرگان نقش دارند، ادامه داد: اگر مردم به نقش خود در این 4 نهاد توجه نکنند، ممکن است از ناحیه هر یک از این نهادها، به انقلاب خدشه وارد شود. مردم باید پای آرمان‌های رهبری بایستند و در نهایت شریعت‌محور باشند و به دین جامع و کامل اعتقاد داشته و از آن پیروی کنند. قوه مجریه در حاکمیت شریعت نقش دارد؟ مگر بدون قدرت و سیستم حکومتی می‌توان شریعت را پیاده کرد؟ در نهایت وظیفه مردم اطاعت از رهبری است.

وی ادامه داد: رهبری، آمریکا را شیطان و دشمن می‌داند و این برای ما باید سرلوحه باشد و در نهایت باید در حدوث و بقا، دارای استقامت باشیم، مردم در انقلاب از نظر حدوث و بقا نقش دارند، اصل انقلاب با کمک مردم است و بقای انقلاب نیز با حضور مردم است و رکن آخر انقلاب، شریعت و دین الهی است. قواعد زندگی در شهر و محیط خانه توسط شریعت بیان شده است و برای تکامل باید به این مباحث توجه داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران افزود: اگر ما بخواهیم تحلیل کنیم، هیچ انقلابی به‌جز انقلابات توحیدی به اندازه انقلاب اسلامی ایران مورد دشمنی قرار نگرفته است. مردم باید بدانند انقلاب و حکومت دینی را باید نگهداری کرد؛ تهدید کجاست؟ نخستین تهدید از ناحیه دشمن، متوجه شخص رهبری است و دشمن تمام تلاشش این است که رهبری را مورد حمله قرار دهد.

وی اضافه کرد: سایت و فضای مجازی آفتی شده و تعجب می‌کنم که مسئولان و رئیس دولت می‌فرمایند اگر یک اتوبان یک بار و دو بار تصادف شد مگر اتوبان را می‌بندند؟ تلگرام با فضای مجازی دو چیز است. کسی نمی‌گوید فضای مجازی را ببندید اما اگر اتوبان دست دشمن بود تکلیف چیست؟ اگر دشمن در این اتوبان مواد مخدر و منفجره منتقل می‌کند تکلیف چیست؟ اتوبان دست دشمن است؛ در این فضای مجازی، بحث کنترل مطرح است.

حجت‌الاسلام سعیدی اظهار داشت: دوم بحث شریعت است؛ مردم باید توجه داشته و بیقرار باشند؛ بحث بدحجابی و بی‌حجابی و عرفی‌سازی برخی مسائل و بی‌تفاوتی نگران‌کننده است و مردم نباید از کنار قضایا بگذرند، دولت در ترویج اخلاق نقش دارد و این سخن پیامبر(ص) است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مردم باید زمینه گرایش به ارزش‌ها برای‌شان فراهم شود و دولت در این زمینه مسئولیت دارد، گفت: بدانید دشمن دنبال تغییر ذائقه و فرهنگ است؛ چرا شوروی سقوط کرد؟ گورباچف گفت وقتی سقوط کردم که صف مک دونالد بیش از یک کیلومتر شد. دشمن دنبال تغییر ذائقه و تخلیه روحیه انقلابی است، شریعت و ولایت فقیه و انقلاب امانت الهی است و تکلیف ما پاسداری از این امانت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار