یادداشت/ حمید محجوب

انس نسل جوان با شهدای مدافع حرم

یکی از جلوه‌های دلنشین و زیبای راهپیمایی امسال، تصاویر شهدای مدافع حرم بود که بر دستان نوجوانان و جوانان خودنمایی می‌کرد و خبر از مانوس بودن این نسل از جامعه با شهدا را می‌داد.
کد خبر: ۲۷۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰ - 13February 2018

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس ـ حمید محجوب؛ یکی از جلوه‌های دلنشین و زیبای راهپیمایی 22 بهمن امسال، تصاویر شهدای مدافع حرم بود که بر دستان نوجوانان و جوانان خودنمایی می‌کرد و خبر از مانوس بودن این نسل از جامعه با شهدا می‌داد. سوال اینجاست که امروزه با وجود ابزا‌رهای مجازی و رسانه‌ای مخرب در سطح جامعه، چگونه می‌شود که حبِ این شهدا در قلوب دهه هفتادی‌ها و هشتاد‌ی‌ها جا می‌گیرد و اینگونه با عشق، ابراز علاقه می‌کنند؟ بنظرم «مظلومیت» و «غربت» شهدای مدافع حرم بر تمامی اقشار جامعه بویژه این قشر، اثرگذار بوده است.

مانوس شدن نسل جوان با شهدای مدافع حرم

شهید «احمد اعطایی» از شهدای مدافع حرم در دل نوشته‌ای که از خود به یادگار گذاشته است، درباره علاقه جوانان برای حضور در سوریه و دفاع از حرم اهل بیت (ع) آورده است: «عشق به دفاع از حرم حضرت زینب (س) در دلهای جوانان ما شعله‌ور است. جوانانی که حاضرند از راحتی و‌ آسایش زندگی خود دور شوند و در این سن از جان خود بگذرند. متحیرم از این‌همه عشق، از این‌همه حضور برای جان باختن در راه ولایت...»

باید قدر دانست و برای ماندگاری این عشق تلاش کرد. شهدای نسل سوم و‌ چهارم ما با تاسی از حضرت علی اکبر (ع)، جوانانی بودند که ثابت کردند در دنیای امروز با توجه به تبلیغات زهرآلود دشمنان می‌شود پاکدامن و‌ مؤمن دوره جوانی را سپری کرد و اینچنین عاقبت بخیر شد.

امروز شهدای مدافعان حرم بهترین الگوی ایثار و فداکاری برای نوجوانان و جوانان ایران اسلامی هستند. باید نوع زندگی و خصوصیات اخلاقی و رفتاری این شهدا به جوانان انتقال داده شود و برای ماندگاری این عشق، تلاش‌های فراوانی از سوی دستگاه‌های مربوطه صورت پذیرد.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار