مقاله/

انقلاب مردمی

در این واقعیت هیچ تردیدی وجود ندارد که مردم ایران، به انقلاب و نظام جمهوری اسلام وفادارند و هر جا لازم باشد از این سرمایه بزرگ متعلق به خود حمایت، دفاع و حفاظت می‌کنند، اما گاهی دشمنان هم با حماقت خود به متجلی شدن هرچه قوی‌تر این واقعیت کمک می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ - 12February 2018

انقلاب مردمیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در این واقعیت هیچ تردیدی وجود ندارد که مردم ایران، به انقلاب و نظام جمهوری اسلام وفادارند و هر جا لازم باشد از این سرمایه بزرگ متعلق به خود حمایت، دفاع و حفاظت می‌کنند، اما گاهی دشمنان هم با حماقت خود به متجلی شدن هرچه قوی‌تر این واقعیت کمک می‌کنند.

راهپیمائی یوم‌الله 22 بهمن امسال، جلوه‌ای از این واقعیت بود که مردم برای پاسخ دادن به یاوه سرائی‌هائی که در ماه‌های اخیر علیه انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن صورت گرفته بود، با جوش و خروش بیشتر و حضور گسترده‌تر به صحنه آمدند و همه معاندان را ناامید کردند.

محتوای مطالبی که در ماه‌ها و هفته‌های قبل از 22 بهمن توسط بوق‌های تبلیغاتی دشمنان و معاندان در قالب‌های مختلف منتشر می‌شد این بود که مردم ایران در راه پیمائی شرکت نخواهند کرد و این واقعه به معنای «نه» گفتن به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

بر کسی پوشیده نبود که از صبح پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، قدرت‌های استعماری با این انقلاب مخالف بودند و در اولین قدم تلاش کردند این انقلاب منجر به تاسیس یک نظام حکومتی از جنس دین نشود. بعد از آنکه آن تلاش‌ها و توطئه‌ها ناکام ماندند، کارشکنی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی که برآمده از انقلاب است آغاز شد.

شورش‌های داخلی، طراحی کودتا، تحمیل جنگ 8 ساله از طریق صدام، تحریم‌ها و تبلیغات گسترده علیه انقلاب و نظام و مردم ایران، بخش‌هائی از این تلاش‌ها بودند. بر این مجموعه بیافزائید ترور مسئولین نظام جمهوری اسلامی و قبل از آن، ترور شخصیت آنها را که با هدف محروم ساختن انقلاب و نظام از عناصر کارآمد صورت می‌گرفت. ترور آیت‌الله مطهری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله مفتح، آیت‌الله خامنه ای، آیت‌الله بهشتی، حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد باهنر، محمدعلی رجائی، آیت‌الله قدوسی، شهدای محراب و ترورهای کور خیابانی که منجر به شهادت صدها نفر از نیروهای انقلابی اعم از وزرا، نمایندگان مجلس، کارمندان، کارگران و حتی مغازه‌داران و رهگذران شد، بخشی از این توطئه گسترده و همه جانبه بود که با کارگردانی قدرت‌های استکباری و اجرای گروهک‌های تروریستی فرقان و منافقین و سایر منحرفین صورت گرفت.

نظام جمهوری اسلامی تمام این توطئه‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشت و به همت مسئولان و حمایت همه جانبه و فداکاری‌های کم نظیر مردم هر روز قوی‌تر و بالنده‌تر شد. موقعیت ممتاز استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه ایجاب می‌کرد آمریکا و بعضی دولت‌های اروپائی که آن را حیات خلوت خود می‌دانستند و در دوران سلسله منحوس و منحط پهلوی فرمانروائی مطلق این کشور را در اختیار خود داشتند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی این لقمه چرب را از دست داده بودند، از پا ننشینند و برای بازگشت سلطه خود به این کشور از هیچ توطئه‌ای دریغ نکنند.

بهانه قرار دادن فعالیت اتمی جمهوری اسلامی ایران، تلاش برای ایجاد اختلاف و تفرقه، تشدید تحریم‌های اقتصادی، تهاجم فرهنگی، تحریک شیوخ عرب منطقه برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران با توسل به حربه ایران هراسی، ایجاد گروهک‌های تروریستی در منطقه و به آشوب کشاندن کشورهای عراق، سوریه، یمن و هزینه کردن پول‌های کلان همراه با تبلیغات وسیع مسموم علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، ابزارهائی بودند که علیه ملت ایران به کار گرفته شدند ولی تمام این ابزارها از کار افتادند و جمهوری اسلامی ایران پیروزمندانه به راه خود ادامه داد و به قدرت اول منطقه تبدیل شد.

اکنون چند سال است که آمریکا در منطقه با حالت تدافعی به تلاش مذبوحانه‌ای برای حفظ جای پای خود و حفاظت از فرزند نامشروعش رژیم صهیونیستی متوسل شده است. این تلاش هم خوشبختانه تاکنون به جائی نرسیده و حتی به بیداری و قیام مردم منطقه علیه آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع عرب منجر شده است.

پس از این شکست ذلیلانه که آمریکا و رژیم صهیونیستی با از دست دادن اهرم تروریستی داعش متحمل شده اند، آنها به ترغیب مردم ایران برای فاصله گرفتن از نظام جمهوری اسلامی با بهانه قرار دادن مشکلات معیشتی متوسل شدند و بعد از اغتشاشات ناکام هفته دوم دیماه امسال، با تبلیغات سنگین به حاضر نشدن مردم در راه پیمائی 22 بهمن امید بسته بودند و دیروز در این زمینه هم ناامید شدند و مردم ایران در راه پیمائی جشن ورود انقلاب اسلامی به 40 سالگی حضوری کم نظیر یافتند تا در عمل به دشمنان و بدخواهان بفهمانند که به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به عنوان امانت و یادگار امام خمینی وفادارند و هیچ چیز نمی‌تواند آنها را از این دو امانت جدا کند.

حضور مردم در راهپیمائی دیروز، به همان اندازه که دشمنان و معاندان را ناامید کرد، بر بار مسئولیت مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز افزود. اکنون حجت بر همه تمام است و انتظار مردم این است که مسئولان و فعالان سیاسی با پرهیز از اختلافات، به مردم خدمت کنند.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

نظر شما
پربیننده ها