سخنگوی ناجا خبر داد؛

کشف 645 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال/ کشف 74 درصدی جرایم سایبری

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف 645 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون و کشف 74 درصدی جرایم سایبری خبر داد.
کد خبر: ۲۷۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ - 12February 2018

شکایت پلیس از شهرداری تهران پس گرفته شد/ مبالغ جریمه‌های رانندگی کجا صرف می‌شود؟به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار سعید منتظر المهدی سخنگوی ناجا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال که منابع حاصل از جریمه‌های رانندگی در کجا صرف می‌شوند، اظهار داشت: ۶۰ درصد از هزینه‌ها در حوزه حمل و نقل، ۱۵ درصد در راهنمایی و رانندگی، ۵ درصد در حوزه فرهنگ سازی ترافیک و نهایتا ۲۰ درصد به صندوق دیات ارسال می‌شود.

وی در خصوص شکایت نیروی انتظامی از شهرداری مبنی بر اینکه پلیس در دوره قبل با شهرداری قرارداد میلیاردی بسته است، گفت: با توجه به اینکه شهرداری به صراحت این موضوع را تکذیب کرده است نیروی انتظامی شکایت خود را پس گرفت.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی به راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز اشاره کرد و بیان داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته به منظور پوشش دهی مراسم راهپیمایی 22 بهمن خوشبختانه قبل، حین و بعد از مراسم هیچ گونه مورد امنیتی مشاهده نشد و مراسم در کمال امنیت به کار خود پایان داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شایعه واریز منابع حاصل از تعویض پلاک به حساب مسئولین ناجا صحت دارد یا خیر، گفت: این شایعات زمانی ایجاد شد که بین پلیس و دفاتر ثبت اختلاف نظری ایجاد شد. در این خصوص پلیس ۵ نفر را دستگیر کرد که متاسفانه این ۵ نفر از کارکنان دفاتر ثبت در نقاط مختلف کشور هستند.

سردار منتظرالمهدی در ادامه این نشست از کشف 645 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون خبر داد و افزود: ۷۸ درصد از این کشفیات در استان‌های شرقی صورت گرفته است.

دستگیری عوامل شهادت ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در خاش

وی در خصوص دستگیری ۳ قاچاقچی که عامل شهادت ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در خاش بودند، گفت: با اشراف اطلاعاتی صورت گرفته، این ۳ قاچاقچی که سرشاخه اصلی مواد مخدر در منطقه بودند و پرونده‌های شرارت و ناامنی در شرق کشور داشتند، دستگیر و به دست قانون سپرده شدند.

کشف 74 درصدی جرایم سایبری

سخنگوی ناجا با اشاره به فعالیت‌های پلیس فتا خاطرنشان کرد: خوشبختانه با فعالیت‌های انجام شده بیش از ۷۴ درصد از جرایم سایبری کشف می‌شوند.

سردار منتظر المهدی در پاسخ به این سوال که آیا طرح ترافیک جدید مورد تایید پلیس است یا خیر، بیان داشت: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص ترافیک در شورای ترافیک با ریاست شهردار تهران صورت می‌گیرد و پلیس راهور ناجا عضو این شورا است. طرح ترافیک جدید مشکلاتی داشت که با اضافه شدن ملزوماتی که پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه داد مشکلات حل شد و پلیس موافقت خود را با آن اعلام کرد.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه در طرح ترافیک جدید سه الزام برای پلیس مهم بود، گفت: اول اینکه آلودگی بیشتر نشود، دوم ترافیک بیشتر نشود و سوم فشار به مردم وارد نشود.

کاهش ۱۲ درصدی ورود به طرح ترافیک

سردار منتظر المهدی در خصوص اینکه پلیس با پولی کردن طرح زود و فرد مخالف است، گفت: امسال نسبت به سال گذشته کاهش ۱۲ درصدی ورود به طرح ترافیک خواهیم داشت.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه بعضی از افراد با مخدوش کردن و یا پوشاندن پلاک ماشین وارد طرح ترافیک می‌شوند، افزود: این کار خلاف نیست بلکه جرم است و از ۶ تا یک سال زندانی برای فرد خاطی به همراه دارد. از ابتدای امسال تا کنون ۹۹ هزار و ۵۵۶ خودرو اعمال قانون شدند و ۲۳۱ مورد به دادگاه فرستاده شدند.

وی گفت: طبق تبصره ۳ قانون رانندگی پلیس علاوه بر اینکه باید بر نقش راننده در تصادفات نظارت داشته باشد باید به سهم دستگاه‌های دیگر نظارت داشته باشد.

سخنگوی ناجا افزود: در حال حاضر ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز برون شهری و درون شهری وجود دارد که باید با فعالیت کارشناسی بر روی این نقاط تعداد آنها کاهش پیدا کند.

ضرورت تقویت اورژانس هوایی

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه ۵۰ درصد از جانباختگان تصادفات در حین انتقال به بیمارستان و در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند، افزود: این موضوع ضرورت تقویت اورژانس هوایی را نشان می‌دهد.

سخنگوی ناجا عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد از جانباختگان تصادفات شهری را عابرین پیاده و موتور سواران تشکیل می‌دهد. ۲۵ درصد کل جانباختگان سوانح رانندگی را موتور سواران تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار