حسن‌بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

سست‌عهدان داخلی از دشمنان خارجی خطرناک‌تر هستند/ جبهه مقاومت از نیروهای مسلح ایران الگو می‌گیرد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: خطرناک‌تر از دشمنان و بیگانگان در حقیقت سست‌عهدانی هستند که در قالب خادمین مردم بر مسند قدرت تکیه زده‌اند، اما راه و روش دشمنان را در پیش گرفته‌اند.
کد خبر: ۲۷۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ - 12February 2018

/«ابوالفضل حسن بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به پیام رهبر انقلاب در پی حماسه ملت در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: پیام مقام معظم رهبری را می‌توان از چند وجه مورد توجه و بررسی قرار داد؛ نکته اول و مهمِ این پیام، تشکر ویژه ایشان از حضور ملت همیشه در صحنه و انقلابی کشورمان است. اینکه مردم با تمام مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی که دارند، پایبند به نظام و انقلاب هستند و با تمام وجودشان در عرصه‌های مختلف سیاسی مشارکت دارند.

وی افزود: مردم به دشمنانِ جمهوری اسلامی اعلام کردند که مشکلات داخلی ما ارتباطی به بیگانگان ندارد و نمی‌گذارند آن‌ها به بهانه های مختلف در امور داخلی کشور ما دخالت کنند.

این نماینده خانه ملت حل و فصل مشکلات و دغدغه‌های معیشت مردم را در گرو توجه مسئولان به این موضوع مهم دانست و گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که 2 ثروت عمده و مهم در آن نهفته است، اول اینکه ایران کشوری فقیر نیست، در واقع از نظر بهره‌مندی از نعمتِ خدادادی نفت و گاز دومین کشور برتر جهان است و همچنین از نظر سرمایه انسانی، هم کمبودی ندارد. لذا چطور ممکن است ایرانِ پهناور با این ملت فهیم و غیور دچار مشکلات عظیم اقتصادی باشد؟ رفع دغدغه‌ها و مشکلات معیشتی مردم موضوعی حل نشدنی نیست. برخی از مسئولان از انجام وظایف خود شانه خالی می‌کنند و رسیدگی به موضوعاتی در جهت بهبود وضعیت جامعه را به مسئولان دیگر محول می‌کنند.

حسن‌بیگی با بیان اینکه در سال‌های اخیر برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور تلاش چندانی نشده است، گفت: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ما، کشور چین اصلاحات اقتصادی را در کشورش آغاز کرد، در آن روزها چین با جمعیتی بالغ بر 1 میلیاردو 200 میلیون نفر در حوزه اقتصادی به شدت دچار مشکلات بزرگ بود و حدود 800 میلیون نفر از مردم این کشور زیر خط فقر بودند، اما امروز با پشتکار و همت مسئولانش چین به قطب اقتصاد جهان تبدیل شده است. برخورد قاطع قوه قضائیه این کشور با مفسدان اقتصادی مهم‌ترین علت رونق اقتصادی چین است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوای سه گانه نقش تاثیرگذاری در پیشرفت کشور دارند، تصریح کرد: قوه قضائیه باید با مفسدان اقتصادی،‌ با آن‌ها که به مال و آبروی مردم دست‌اندازی کردند برخورد قاطع داشته باشد؛ چراکه عدم پیگیری باعث بی بندوباری مالی در جامعه می‌شود.

نماینده مردم شهرستان دامغان اتحاد میان ملت و دولت را عامل تداوم انقلاب اسلامی کشورمان دانست و گفت: دولت باید قدردان حضور ملت در راهپیمایی باشکوه روز گذشته باشد، عدم توجه دولت به ملت باعث ایجاد امید در دل دشمنان می‌شود و آن‌ها متوهم می‌شوند که می‌توانند از نارضایتی‌های مردم ما به اهداف خود برسند. دولت باید با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره موضوع مقابله با فساد اقتصادی که منجر به بهبود وضعیت زندگی مردم می‌شود تلاش جدی کند. مسئولان بدونِ حضور ملت در مشارکت‌های اجتماعی، هیچ قدرت و اختیاری از خود ندارند باید تمام توجه ما معطوف خدمت به ملت باشد.

حسن‌بیگی جمله «مسئولان باید بکوشند از ملت عقب نمانند» در پیام رهبر انقلاب به مناسب حماسه آفرینی مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن را نشان از خودکفایی مردم در ارتقای کشور در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: تجربه ثابت کرده که هر کجا مردم به میدان آمدند و خودجوش عمل کردند ما در آنجا به موفقیت و پیشرفت قابل توجهی رسیده‌ایم، به عنوان مثال در سال‌هایی که با کم‌آبی و حتی خشکسالی موجه بوده‌ایم، کشاورزان ما توانستند به خوبی از این بحران خارج شوند؛ چراکه در حوزه کشاورزی 95 درصد امور در اختیار مردم است. در حقیقت مسئولان باید از شعار دادن پرهیز کنند و مانند مردم که با حداقل امکانات برای رفع نا‌به‌سامانی‌ها تلاش می‌کنند، با همت و غیرت جدی‌تری بکوشند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «عظمت راه‌پیمایی امروز شما پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به بیگانگان و دشمنان و سست‌عهدان داد»، آمریکا و رژیم صهیونیستی را را دشمنان کشورمان، آل‌سعود و مقامات خودفروخته بحرینی را بیگانگان و برخی از مسئولان بی‌کفایت داخلی را سست‌عهدان ارزیابی کرد و گفت: خطرناک‌تر از دشمنان و بیگانگان در حقیقت سست‌عهدانی هستند که در قالب خادمین مردم بر مسند قدرت تکیه زدند اما راه و روش دشمنان را در پیش گرفته‌اند.

حسن‌بیگی ادامه داد: برخی از مسئولان که با لابی‌گری دو تابعیتی شده‌اند و در کشورهای غربی که امروز دشمنان درجه یک ما هستند، تحصیل کرده‌اند، از زبان مردم صحبت می‌کنند و دوستی با آمریکا را حلال مشکلات کشورمان می‌دانند. حضور سست‌عهدان به شدت خطرناک و آسیب‌رسان‌تر از دشمنان خارجی و بیگانگان است؛ چراکه ماهیت دشمن برای ما مشخص است. برخی مسئولان در لباس خادم ملت، به نظام ضربه می‌زنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی قدرت و توان دفاعی کشورمان را جزو برترین قدرت‌ها در منطقه و همچنین در غرب آسیا دانست و گفت: خودکفایی در تولیدات و تجهیزات نظامی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است، ایرانِ امروز به جایگاهی از قدرت و اقتدار در جوامع بین‌المللی دست پیدا کرده است که کشوری توان ذره‌ای جسارت به خاک ما را ندارد. امروز نیروهای مقاومت در کشورهای اسلامی از مجاهدت‌های نیروهای مسلح ما الگو می‌گیرند و ما هر روز شاهد موفقیت و پیروزی جبهه حق علیه باطل هستیم.

وی با بیان اینکه «باراک اوباما» با اقدامات خود علیه ایران، اقتصاد کشورمان را مورد هدف قرار گرفته بود، گفت: رئیس جمهور سابق آمریکا کارهایی انجام داد که مشکلات زیادی برای ملت و دولت ما به وجود بیاید و پس از آن برجام را طرح‌ریزی کرد که از این طریق همان مشکلاتی که خودشان برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده بودند را مرتفع کنند، در واقع به نتیجه رسیدن برجام برای ما منفعت چندانی ندارد و قرار نیست امتیازی فراتر از وضعیت قبل کشورمان در زمان ریاست جمهوری اوباما به ما بدهد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها