ولایتی در نشست شورای مشورتی اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع):

درصدد هستیم تا ارتباط محبان اهل بیت (ع) در جهان را میسر کنیم

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: در اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) با ایجاد ساختار مناسب ارتباطی درصدد هستیم تا ارتباط محبان اهل بیت (ع) در جهان را میسر کنیم.
کد خبر: ۲۷۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ - 12February 2018

بسترسازی برای احیای تمدن نوین اسلامی از اهداف اجلاس «محبان اهل‌بیت (ع) و مسئله تکفیری‌ها» بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی‌اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز (دوشنبه 23 بهمن‌ماه) در نشست شورای مشورتی اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) اظهار داشت: این اجلاس در نوامبر سال گذشته، با هدف بسترسازی و تعمیق مبانی فکری اهل بیت (ع)، ایجاد وحدت در مقابل مشکلات پیش روی اسلام و تقویت نقاط مشترک برای تقابل با اندیشه‌های تکفیری برگزار و کمیسیون های تخصصی ایجاد شد.

 

وی تاکید کرد: این اجلاس با هدف بسترسازی برای احیای تمدن نوین اسلامی با تکیه بر تعمیق شناخت و بصیرت نسبت به مبانی فکری و معرفتی اهل بیت (ع)، ایجاد وحدت و انسجام در مقابله با موانع و مشکلات پیشروی جهان اسلام و واکاوی و برجسته‌سازی نقاط مشترک فکری و عقیدتی محبان اهل بیت (ع) برای تقابل با اندیشه‌های انحرافی، افراطی و تکفیری برگزار شد.

ولایتی با بیان اینکه در اجلاس گذشته کمیسیون‌های پنج‌گانه تخصصی تشکیل شدند، گفت: کمیسیون مفهوم شناسی و مبانی فکری اهل بیت (ع) و تأثیر آراء اندیشمندان و علما در شکل‌گیری امت واحده، کمیسیون تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی و پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی، کمیسیون اتحاد و انسجام محبان اهل بیت (ع) برای تشکیل امت واحده اسلامی، کمیسیون بررسی چالش‌ها و تهدیدات پیش روی جهان اسلام و کمیسیون راهبردها و راهکارهای وحدت و انسجام محبان اهل بیت (ع) در تقابل با دشمنان امت اسلام، این کمیسیون‌ها را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در آن اجلاس توافق کردند که موضوع فعالیت‌های اجلاس را با اولویت و سرعت پیگیری کنند، تصریح کرد: در این راستا در این جلسه حضور یافتیم تا نسبت به تحقق مصوبات و توافقات اجلاس قبل با نخبگان مسلمان مشورت کرده و راهکارهای عملی برای استمرار این کنگره را پیشنهاد کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته پس از این اجلاس، تحولات عمیق و گسترده‌ای در جهان اسلام حادث شد، خاطرنشان کرد: ریشه‌کن‌شدن داعش در مناطق حساس جهان اسلام مانند سوریه و عراق، حمایت استکبار جهانی از سیاست تفرقه‌اندازی در کشورهای اسلامی، اعلام ترامپ برای به رسمیت شناختن خود به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و آگاهی و رشد روز افزون نخبگان جهان اسلام در شناخت دشمنان و مبارزه با استکبار جهانی از مهم‌ترین تحولات اخیر در عرصه منطقه و بین‌الملل به شمار می‌رود.

ولایتی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود ساماندهی فعالیت‌های کنگره محبان اهل بیت (ع) از اهمیت خاصی برخوردار است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآور شد: برای رسیدن به این هدف، تعیین شورای مرکزی برای کنگره جهانی محبان اهل بیت (ع) از اهمیت و اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: این امر تنها با مشورت نخبگان و علاقه‌مندان به منهج اهل بیت (ع) در سراسر جهان امکانپذیر خواهد بود که در این راستا از مهمانان صمیمانه درخواست مشارکت و همکاری دارم.

ولایتی اظهار داشت: معرفی برخی نخبگان که توفیق دعوت از آن‌ها بیشتر برای ما میسر نشده است برای مشارکت در کمیته‌های هفتگانه به شدت مورد تاکید است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: تامین محل و موضوع محوری برگزاری اجلاس آینده نیز از دیگر مسائل مورد مشورت با مهمانان محترم خواهد بود.

ولایتی با بیان اینکه موضوع ارتباط مستمر میان مهمانان کنگره و اعضای شورای مرکزی مورد نظر و همچنین محبان اهل بیت یکی دیگر از مسائل قابل طرح در این اجلاس مشورتی است، تصریح کرد: در نظر داریم با ایجاد یک ساختار مناسب ارتباطی و استفاده از شبکه های اجتماعی، ارتباطات محبین اهل بیت (ع) را در جهان اسلام و در طول سال به صورت مستمر برقرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت فعال و مخلصانه تک تک عزیزان در این راستا مطلوب و موثر است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار