موشک سوریه اعتبار امت عربی را بازگرداند

سیستم دفاع هوایی سوریه در زمانی مناسب هواپیمای اف ۱۶ اسرائیلی را که نماد زورگویی اسرائیل است سرنگون کرد. این پیامی صریح به اسرائیل بود که می‌گفت، زمان زورگویی به پایان رسیده است و این امت اکنون در حال بیداری هستند و آماده می‌شوند تا کرامت و عزت خود را به سرعت بازیابند.
کد خبر: ۲۷۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ - 12February 2018

موشک سوریه اعتبار امت عربی را بازگرداندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حقیقتاً روزی تاریخی است. سیستم دفاع هوایی سوریه در زمانی مناسب هواپیمای اف ۱۶ اسرائیلی را که نماد زورگویی اسرائیل است سرنگون کرد؛ کجا؟ در آسمان فلسطین اشغالی.

این اقدام سوریه برای یکبار نخواهد بود، بلکه نقطه آغاز مرحله‌ای تازه است تا به این شکل محور مقاومت از معادله بازدارندگی فعال به مرحله تهاجم و هدف قرار دادن عمق اسرائیل منتقل شود. ما به چشم خویش لاشه هواپیمایی که در الجلیل سقوط کرده بود دیدیم.

بازگشایی پناهگاه‌های حیفا و تل‌آویو و تماس شتابزده نتانیاهو از طریق خط تلفن قرمز با رؤسای‌جمهوری روسیه و آمریکا و درخواست مهار بحران، بدان معناست که اسرائیل نمی‌خواهد وارد جنگی گسترده شود. این مساله به معنای تغییر در معادلات و آغاز صبحی تازه است.

این پیامی صریح به اسرائیل بود که می‌گفت: زمان زورگویی به پایان رسیده است و این امت اکنون در حال بیداری هستند و آماده می‌شوند تا کرامت و عزت خود را به سرعت بازیابند.

این سیستم دفاعی پیشرفته سوریه آغاز بارش باران است. این واکنش غیرمستقیم روسیه به سرنگونی هواپیمای سوخوی روسی در آسمان شهرک سراقب در حومه ادلب و حمله آمریکا به نیرو‌های طرفدار ارتش سوریه در شرق دیرالزور است. گنبد آهنین اسرائیل نتوانست با موشک‌های سوری مقابله کند و در برابر موشک‌های مقاومت که از جنوب لبنان و جنوب فلسطین شلیک خواهد شد نیز ناتوان خواهد بود.

این گنبد‌ها هر چقدر هم عظیم باشند قادر به حفاظت از شهرک‌نشینان نخواهند بود، زیرا اراده‌ای قوی‌تر وجود دارد؛ اراده‌ای که ریشه در زخم دارد و می‌خواهد به خفت و سستی پایان دهد. این موشک مبارک سوری که هواپیمای اف ۱۶ متجاوز اسرائیلی را سرنگون کرد، اعتبار امت عربی را بازگرداند و روحیه ضعیف شهروندان عربی را تقویت کرد تا مسیر خود را در برابر دشمن اشغالگر بازیابند. از زمانی که فرماندهان نظامی اسرائیل به جای استفاده از هواپیما برای هدف قرار دادن عمق خاک سوریه به موشک متوسل شده بودند مشخص بود که تحولی دفاعی در سوریه روی داده است.

 معادلات قدیمی شکست خورد در واکنش به سرنگونی جنگنده دشمن صهیونیست، حزب‌الله لبنان حمله مستمر اسرائیلی‌ها به کشور سوریه و تاسیسات نظامی و غیرنظامی آن را بشدت محکوم کرد. حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای، بیداری ارتش سوریه که با شجاعت در برابر جنگنده‌های دشمن صهیونیستی ایستادگی کرد را ستود و حمایت دشمن از تروریسم و گروه‌های تکفیری و ورودش به خط بحران سوریه از دروازه تعدی و تهدید را محکوم و تاکید کرد تحولات امروز قاطعانه نشان‌دهنده شکست معادلات قدیمی است.

منبع: وطن امروز

نظر شما
پربیننده ها