فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

کنگره ملی دانش‌آموز شهید «محمدحسین ذوالفقاری» برگزار می‌شود

سردار «فتح‌الله جمیری» گفت: کنگره ملی شهید «محمدحسین ذوالفقاری» روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه به مدت یک روز با حضور سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در پردیس بین‌الملل علوم پزشکی یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ - 12February 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، سردار «فتح‌الله جمیری» در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های کنگره ملی شهید شاخص دانش‌آموزی کشور «محمدحسین ذوالفقاری» برگزار شد، اظهار داشت: شهید ذوالفقاری ۱۲ ساله کوچکترین شهید دفاع مقدس بود که همین موضوع ما را در اشاعه فرهنگ شهید و شهادت ترغیب می‌کند.

وی با تشکر از حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، گفت: مردم ایران اسلامی همیشه در مقاطع حساس پشتیبان نظام اسلامی و رهبری بوده‌اند و این جای بسی خوشحالی دارد.

فرمانده سپاه الغدیر یزد در ادامه با اشاره نحوه انتخاب شهید «محمدحسین ذوالفقاری» به عنوان شهید شاخص دانش‌آموزی کشور در استان، افرود: شهید ذوالفقاری به دلیل شرایط خاص سنی و نحوه شهادتش، از بین شهدای شاخص تمام استان‌های کشور به عنوان شهید شاخص دانش‌آموزی کل کشور انتخاب شده است.

برگزاری کنگره ملی شهید محمد حسین ذوالفقاری

وی بیان کرد: این کنگره ملی روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه به مدت یک روز با حضور سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و یکی از معاونین آموزش و پرورش کشور در پردیس بین‌الملل علوم پزشکی یزد برگزار می‌شود.

جمیری با اشاره به فراخوانی با موضوع این شهید شاخص، خاطرنشان کرد: آثار مربوط به فراخوان از ۲۴ استان کشور،  شامل ۱۳ نرم افزار موبایلی، سه هزار عکس با موضوع شهید و شهادت، ۱۰۰ دلنوشته، بیش از ۱۰۰ ویدئو کلیپ و مستند صدا و سیما به دبیرخانه ارسال شده است.

فرمانده سپاه الغدیر یزد در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که دانش آموزان نقش به‌سزایی را در دفاع مقدس ایفا کردند گفت: از تعداد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور، ۷۶۲ شهید مربوط به استان یزد است.

وی انتقال ارزش‌های شهید و شهادت به دانش‌آموزان را یکی از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره دانست و تصریح کرد: اصحاب رسانه باید سعی کنند با نقش آفرینی منسجم و مؤثر، فرهنگ ایثار و شهادت را بین نسل جدید نهادینه کنند.

سردار جمیری با بیان این‌که در این کنگره چهار کمیته تخصصی راه‌اندازی شده است، تأکید کرد: کمیته اجرایی، پشتیبانی، تولید محتوا و کمیته تشریفات، کمیته‌های تشکیل شده در این کنگره بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۰ مراسم تبیینی با عنوان پیش کنگره در استان یزد برگزار شده که برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی بین دانش‌آموزان مدارس مختلف استان در دستور کار بسیج دانش‌آموزی استان یزد است.

همچنین «علی سرداری» معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش یزد، ارزش‌گذاری به مقام شامخ شهدا را از دیکر اهداف عالی برگزاری کنگره ملی شهید ذوالفقاری دانست و بیان کرد: نسل جوان امروز باید ارتباط نزدیک و آشنایی کاملی با ایثارگران دیروز انقلاب اسلامی داشته باشند.

وی با بیان این‌که روز‌های دوشنبه تمام مدارس استان مراسم صبحگاهی با عنوان شهدا برگزار می‌کنند، افزود: آشنایی با زندگی دنیوی و سیره شهدا، مهم‌ترین هدف برگزاری مراسم صبحگاه شهدا در مدارس استان یزد است که برنامه‌های پژوهشی در این خصوص تعریف و در حال اجرا است.

برگزاری کنگره ملی شهید محمد حسین ذوالفقاری

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار