قاسمی:

ایران نقش موثری در بازسازی عراق ایفا می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر شرکت ظریف در کنفرانس بازسازی عراق گفت: ایران در مسیر کمک به بازسازی و توسعه اقتصادی عراق، همانند دیگر حوزه‌ها نقش حمایتی خود را ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۲۷۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ - 12February 2018

ایران در مسیر بازسازی عراق همانند دیگر حوزه ها نقش سازنده ای داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت عراق به عنوان یک کشور دوست و همسایه ایران اظهار داشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق به میزبانی کویت شرکت خواهد کرد. 

قاسمی افزود: ایران از برگزاری این کنفرانس استقبال و مشارکت جامعه بین‌المللی در روند بازسازی این کشور را امری ضروری و اقدام در مسیری درست می‌داند و ما بر ضرورت مشارکت صادقانه و غیرمشروط جامعه بین‌المللی در این بازسازی تاکید داریم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم و دولت عراق هیچ‌گونه تردیدی به خود راه نداده و همان‌گونه که در مبارزه با تروریسم نیز در کنار مردم و دولت عراق بوده، در این عرصه نیز حامی عراق خواهد بود. 

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به بازسازی و توسعه اقتصادی عراق، همانند دیگر حوزه‌های سیاسی، امنیتی، نقش حمایتی و سازنده خود را در دوران پسا داعش ادامه خواهد داد.

وی در پایان بیان کرد: هدف این  کنفرانس تجمیع کمک‌های مالی منابع مختلف  بین‌المللی برای بازسازی به‌ویژه در مناطق جنگ‌زده، زمینه‌سازی برای ارائه راه حل ریشه‌ای در منازعات داخلی، نوسازی ظرفیت‌های محلی و ملی عراق، تقویت بافت اجتماعی، ایجاد توازن بین روند بازسازی و برنامه آشتی ملی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها