بحرین محاکمه ۱۴۰ تن از شیعیان را به ۲۱ اسفند موکول کرد

دادگاه‌های بحرین محاکمه بازداشتی‌های میدان الفداء که برخی از آن‌ها به قید وثیقه آزاد شده‌اند را به تاخیر انداخته است و به بهانه انجام تحقیقات به ۱۲ مارس (۲۱ اسفند) موکول کردند.
کد خبر: ۲۷۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ - 12February 2018

بحرین محاکمه ۱۴۰ تن از شیعیان را به ۲۱ اسفند موکول کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از النشره، دادگاه‌های بحرین ۲۱ ژانویه ۱۴۰ تن از بازداشتی‌های میدان الفداء را به قید وثیقه آزاد کردند در حالی‌که باقی همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

محاکمه افراد آزاد شده همچنان ادامه دارد، آن‌ها پس از کشتار «الدراز» در ۲۳ مه ۲۰۱۷ بازداشت شده و در زمان بازداشتشان مورد تعرضاتی قرار گرفتند.

مقامات بحرین به بهانه ادامه بازداشت ۱۶۹ بازداشتی از هشت ماه پیش تاکنون و با وجود شکنجه و بدرفتاری با آن‌ها از لحظه بازداشت‌شان در نزدیکی منزل آیت الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین اتهام‌هایی را به آن‌ها وارد کرده‌اند.

بحرینی‌ها ۲۰ ژوئن ۲۰۱۶ تا ۲۳ مه ۲۰۱۷ برای محکومیت سلب تابعیت جنسی شیخ عیسی قاسم و محاکمه شیعیان به اتهام انجام فرائض دینی از سوی دولت این کشور، در میدان الفداء تحصن کردند.

پیش از این رویداد نیز در یک حمله وحشیانه پنج تن از بحرینی‌ها شهید و زخمی و صد‌ها تن دیگر دستگیر شدند.

با وجود اینکه جامعه بین‌الملل استفاده از زور را در این حمله خونین محکوم کرد، مقامات بحرین هیچ یک از مسؤولان این حمله را محاکمه نکردند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار