رئیس پلیس راه خبر داد؛

کاهش آمار تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری برای چهارمین سال متوالی

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: خوشبختانه برای چهارمین سال متوالی در حوزه تصادفات درون شهری و برون شهری کاهش آمار را را داشته‌ایم.
کد خبر: ۲۷۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ - 12February 2018

کاهش آمار تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری برای چهارمین سال متوالیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس‌راه راهور ناجا در شصت و‌یکمین جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی (نوروز ۹۷) با اشاره به وضعیت تصادفات در نوروز گذشته اظهار داشت: خوشبختانه برای چهارمین سال متوالی است که در حوزه تصادفات درون شهری و برون شهری کاهش آمار را داشتیم. از تمامی همکارانم می‌خواهم با تمام توان و تجهیزات در حوزه ماموریتی خود وارد شوند تا بتوانیم این موفقیت‌ را تکرار کنیم.

وی افزود: در نوروز ۹۶ بیشترین آمار تلفات در استان‌های خراسان رضوی، گیلان، خوزستان و هرمزگان به ثبت رسید.

سردار حمیدی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۸ درصد از تصادفات مربوط به خودروهای شخصی بوده است، افزود: در کل تصادفات خودروهای شخصی افزایش ۳۱ درصدی داشته است. همچنین موتور سیکلت‌ها و کامیون‌ها در رده‌های بعدی قرار دارند.

رییس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به اینکه در تمامی علل وقوع تصادفات به جز یک مورد شاهد کاهش آمار بوده‌ایم، گفت: مهمترین علل تصادفات در نوروز ۹۶ مربوط به عدم رعایت فاصله طولی بود که افزایش ۱۸ درصدی را در این بخش داشتیم.

سردار حمیدی خاطرنشان کرد: ۵۹ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه رانندگان باید از رانندگی مداوم در مسیرهای طولانی خودداری کنند، افزود: یکی از بیشترین تصادفات در نوروز گذشته واژگونی خودروها بوده است و بخش زیادی از تلفات را به خود اختصاص داده است که مهمترین علت آن عدم توجه به جلو و خواب الودگی بوده است.

سردار حمیدی در پایان گفت: استان های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی ۳۸ درصد از واژگونی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار