محمود صلاحی:

«خاطرات سفیر» رسالت یک رسول را در انتقال مکتب انجام داده است

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت فعالیت نیلوفر شادمهری در انتقال فرهنگ دینی کشورمان در فرانسه، گفت: «خاطرات سفیر» رسالت یک رسول را در انتقال مکتب انجام داده است.
کد خبر: ۲۷۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ - 12February 2018

«خاطرات سفیر» رسالت یک رسول را در انتقال مکتب انجام داده استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «محمود صلاحی» رئیس سازمان فرهنگی شهرداری تهران در مراسم رونمایی از کتاب «خاطرات سفیر» اظهار داشت: خیلی خوشحالم در یک مراسم متعهدانه جمع شده‌ایم. کلیپی از کتاب «خاطرات سفیر» را در تلویزیون دیدم و خوشحال شدم که یک جوان ایرانی با چه انگیزه قوی توانسته به ایران بیاید که این انگیزه هنوز در ذهن انقلابیون نیست.

وی گفت: جمله ای که این خانم برای حضور در ایران به کار گرفتند واقعا نشان دهنده بصیرت است. به کارگیری و استخدام این جملات از زبان این دختر ایرانی معجزه است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: به نظرم «خاطرات سفیر» نشان می‌دهد بیشتر از یک سفیر بلکه یک رسول بوده است. نکاتی که ایشان بر پایه حق و حقیقت در اروپا بیان می کردند به عنوان فرستاده یک مکتب کاری رسولانه است.

صلاحی بیان کرد: فعالیت یک دختر تنها در کشوری غریب با روحیه بالا برای انتقال فرهنگی دینی یک رسالت است.

وی با بیان اینکه سه دانشمند بزرگ مسیحی برای امام علی (ع) کتاب نوشته‌اند، گفت: یوسف آنتوان دانشمندی مسیحی است که با من دوست است. وی گفت من قصد داشتم درباره علی (ع) کتاب بنویسم ولی وقتی مطالعه کردم متوجه شدم باید کتابی درباره فرزند ایشان بنویسم و کتاب «حسین در اندیشه مسیحی» را نوشتم. و من برای نوشتن این کتاب تا ابد از کشورم بیرون رانده شدم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: این دانشمند مسیحی گفت، قصد دارم از زینب (س) فرزند علی (ع) کتابی بنویسم چون ایشان رسالت بسیار بزرگی بر دوش داشتند. نوشتن این کتاب ۱۸ سال طول کشیده است. این دانشمند مسیحی گفتند اگر ما شخصیتی مانند حسین (ع) داشتیم پرچم مسیحیت را در جهان برافراشته می داشتیم.

انتهای پیام/۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها