سرهنگ قاسمیان خبر داد؛

استفاده از پلیس‌یاران جوان در سفرهای نوروزی

رییس پلیس ترافیک شهری گفت: حضور همیاران پلیس در خودرو باعث پیشگیری 18 درصدی از تخلفات داخل خودرو بوده و نشان می‌دهد این طرح می‌تواند چقدر موثر باشد.
کد خبر: ۲۷۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ - 12February 2018

استفاده از پلیس یاران جوان در سفرهای نوروزیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ داود قاسمیان رییس پلیس ترافیک شهری در شصت و یکمین جلسه هماهنگی اجرای طرح ترافیک ویژه نوروز 97 اظهار داشت: پلیس با تیم‌های خودرویی و موتورسوار خود که شامل 25 هزار و 160 خودرو و بیش از 19 هزار موتور سیلکت بود در طرح ترافیک نوروز 96 حضور داشت.

وی‌ ادامه داد: ‌استان‌های گیلان، مازندران، قم، فارس و خراسان رضوی بیشترین استان‌های مورد توجه بوده و عبور و مرور در این استان‌ها بیش از دیگر استان‌های کشور بوده است.  

رییس پلیس ترافیک شهری خاطرنشان  کرد: ‌در نوروز سال گذشته 14 درصد تصادفات منجر به فوت در معابر شهری و همچنین 10 درصد تصادفات منجر به جرح در معابر شهری کاهش داشته است البته نقش خودروهای سواری، موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده در تصادفات شهری افزایش داشته است.

سرهنگ قاسمیان با اشاره به محدودیت‌های عملیات‌های عمرانی در پایان سال گفت: خرید شب عید از ابتدای اسفند آغاز می‌شود که تا 15 اسفند ترافیک و عبور و مرور در سطح شهر قابل کنترل است اما از نیمه اسفند به بعد با توجه به افزایش خرید برای تسهیل در رفت و آمد مردم، انجام عملیات‌های عمرانی در شهرها ممنوع است همچنین با همکاری شهرداری نسبت به رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش طرح استفاده از پلیس‌یاران جوان نیز اجرا خواهد شد در کنار همیاران پلیس، پلیس‌یاران جوان که شامل مقاطع هفتم، هشتم و نهم مقاطع تحصیلی است در این طرح حضور دارند. جزوات آموزشی آن آماده شده و از طریق آمورش و پرورش در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

سرهنگ قاسمیان خاطرنشان کرد: حضور همیاران پلیس در خودرو باعث پیشگیری 18 درصدی از تخلفات داخل خودرو بوده و نشان می‌دهد این طرح می‌تواند چقدر موثر باشد.

انتهای پیام / 241

نظر شما
پربیننده ها