بودجه پیشنهادی ۲۴ میلیارد دلاری ترامپ برای نوسازی برنامه هسته‌ای آمریکا

بودجه پیشنهادی رئیس‌ جمهور آمریکا برای سال مالی ۲۰۱۹ خواستار اختصاص ۲۴ میلیارد دلار برای نوسازی بخش‌های سه‌گانه برنامه هسته‌ای این کشور است.
کد خبر: ۲۷۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ - 12February 2018

بودجه پیشنهادی ۲۴ میلیارد دلاری ترامپ برای نوسازی برنامه هسته‌ای آمریکابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، بوجه پپیشنهادی «دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهور آمریکا برای سال مالی ۲۰۱۹ خواستار اختصاص ۲۴ میلیارد دلار برای نوسازی بخش‌های سه‌گانه برنامه هسته‌ای این کشور است. 

در بوجه پیشنهادی ترامپ که رسانه‌های آمریکا روز دوشنبه گزارش داده‌اند آمده است: «این بودجه خواستار بودجه ۲۴ میلیارد دلاری برای نوسازی و نگهداری بخش‌های سه گانه برنامه هسته‌ای آمریکا - زمین، دریا و هوا- و همچنین فرماندهی، کنترل و سامانه‌های ارتباطی هسته‌ای است.»

این سند همچنین مشخص می‌کند رئیس‌جمهور آمریکا قصد خریداری ۲۰ موشک رهگیر زمین‌پایه به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای ارتقاء برنامه پدافند موشکی خود را دارد.

این سند در حالی منتشر شده که سند دکترین هسته‌ای دولت ترامپ که حدود ده روز پیش منتشر شده بود انتقادهای گسترده مواجه شده بود.

سند دکترین هسته‌ای ترامپ این اختیار را به رئیس‌جمهور آمریکا می‌دهد که نه فقط هنگام مواجه شدن با تهدید حمله اتمی بلکه حتی در پاسخ به حملات سایبری به استفاده از سلاح اتمی متوسل شود.

این سند وزارت دفاع آمریکا را مأمور کرده بمب‌های اتمی‌ای بسازد که اصطلاحا کاربردی هستند و می‌توان از آن‌ها در جنگ‌های متعارف هم برای وارد کردن «خسارات محدود» استفاده کرد.

برای ساخت چنین بمب‌هایی و نوسازی زرادخانه اتمی، آمریکایی‌ها باید آزمایش‌های اتمی‌شان را که سه دهه‌ای است که متوقف شده، از سر بگیرند و این یعنی آغاز دوباره رقابت تسلیحاتی واشنگتن و مسکو و چشم‌اندازی تیره برای اروپایی‌های همجوار با روسیه.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار