مقاله/

شاخصی برای آسیب‌پذیری ارتـش رژیم صهیـونیستی

پیامد‌های سقوط جنگنده متجاوز ارتش صهیونیستی با آتش پدافند هوائی ارتش سوریه به یک جنجال سیاسی – تبلیغاتی گسترده علیه صهیونیست‌ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۷۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ - 13February 2018

شاخصی برای آسیب‌پذیری ارتـش رژیم صهیـونیستیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پیامدهای سقوط جنگنده متجاوز ارتش صهیونیستی با آتش پدافند هوائی ارتش سوریه به یک جنجال سیاسی – تبلیغاتی گسترده علیه صهیونیست‌ها تبدیل شده است. سوریه با به کارگیری موشک‌های «اس 200» یک فروند جنگنده اف 16 رژیم صهیونیستی را در جنوب سوریه شکار کرد و سایر جنگنده‌های متجاوز از صحنه گریختند. چنین پدیده‌ای حداقل طی 15 سال اخیر به کلی بی‌سابقه بوده با اینکه پیش از این صهیونیست‌ها بی‌هیچ نگرانی و تردیدی، همواره بر فراز خاک سوریه پروازهای شناسائی و حتی حملات هوائی متعددی داشتند.

رژیم تل آویو برای توجیه این حوادث پرشتاب ادعا می‌کند که اولاً سرگرم انهدام یک پهپاد ایرانی بوده که بر فراز مناطق مرزی رژیم صهیونیستی سرگرم پرواز شناسائی بوده و ثانیاً با هدف بمباران پایگاه‌های ایرانی و سوری در عمق خاک سوریه وارد خاک این کشور شده است. جمهوری اسلامی ایران رسماً پرواز هرگونه پهپاد ایرانی را تکذیب کرده و خاطرنشان ساخته که دشمن صهیونیستی صرفاً برای موجه جلوه دادن اقدام تجاوزکارانه‌اش این ادعا را مطرح می‌کند. نکته مهم‌تر اینکه صهیونیست‌ها مدعی شده‌اند سوریه 27 موشک «اس 200» برای رهگیری جنگنده‌های اسرائیلی شلیک کرده ولی حتی در صورت صحت این ادعای صهیونیست‌ها، همین ادعای تل آویو هم علیه اشغالگران تمام شده و خواهد شد.

این امر، جدیت و اراده سوریه برای درهم شکستن هرگونه تجاوز نظامی صهیونیست‌ها را به وضوح آشکار می‌سازد و نشان می‌دهد که دشمن از این پس برای همیشه باید فکر ورود به قلمرو هوائی سوریه و یکه تازی در منطقه را از ذهن خود خارج کند، چرا که در غیر این صورت با آتش پرحجم و ناتوان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد. صهیونیست‌ها پس از این حادثه، اشتباه دیگری را مرتکب شدند که آنهم به زیان خودشان تمام شد.

ارتش رژیم صهیونیستی بلافاصله تلاش کرد با حملات موشکی و هوائی، چند پایگاه سوری را هدفگیری کند لکن به فاصله کوتاهی پس از تشکیل فوری جلسه «کابینه امنیتی» از موضع خود عقب نشینی کرد و در یک واکنش انفعالی اعلام کرد که قصد تشدید تنش نظامی با ایران و سوریه را ندارد.

ساعاتی بعد، واشنگتن هم تصمیم گرفت از رفتار تهاجمی و تنش آفرین صهیونیست‌ها فاصله بگیرد و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا رسماً اعلام کرد آمریکا هیچ نقشی در جریان حملات هوائی اسرائیل به سوریه نداشت. این پدیده با تمامی پیامدهایش به شاخصی برای ارزیابی آسیب پذیری رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

این، نشانگر آنست که ضربه سخت و عظیمی بر پیکره استراتژی تهاجمی اسرائیل و حامیانش در منطقه وارد شده است. آنچه رخ داد، فقط سقوط یک جنگنده متجاوز اسرائیلی نبود بلکه اعلام پایان یکه تازی اشغالگران در منطقه را با خود به همراه داشت. این پدیده نشان داد که دوران تجاوز و فرار از مهلکه به پایان رسیده و اشغالگران از این پس باید تاوان سنگین شرارت‌های خود را بپردازند. از این دیدگاه، آن روز چندان دور نیست که صهیونیست‌ها به خاطر سرمایه‌گذاری بدفرجام بر روی تروریست‌ها و حمایت آشکار و نهان از آنها در جنگ 7 ساله علیه سوریه ناچار شوند به عنوان شریک جرم تروریست‌ها پاسخگو باشند.

حتی اگر عملیات شنبه علیه سوریه، با هدف آزمون واکنش احتمالی دمشق هم بوده، سرنگونی جنگنده آمریکائی اف 16 نیروی هوائی اسرائیل برای رژیم تل آویو کابوس بزرگی به حساب می‌آید و ثابت می‌کند که اشغالگران روزهای سختی در پیش دارند. رژیم تل آویو تصور می‌کرد که داعش و سایر تروریست‌ها به اندازه کافی دولت و ارتش سوریه را تضعیف کرده‌اند و قدرت رزمی آن را به تحلیل برده‌اند ولی ضرب شست ارتش سوریه به اشغالگران فهماند که اراده مقابله با دشمن صهیونیستی، حتی از دوران قبل از شرارت‌های تروریستی هم بیشتر شده است.

صهیونیست‌ها و حامیان آنها برای چندین دهه با طرح «افسانه شکست ناپذیری اسرائیل» تلاش می‌کردندبرج و باروی صهیونیست‌ها در قلب منطقه نفت خیز دنیای اسلام را نفوذناپذیر معرفی کنند ولی امروزه اعتراف می‌کنند که از ورود یک پهپاد سوری به مناطق اشغالی تا چه اندازه دچار سردرگمی شده‌اند و در اقدامات بعدی خود، چقدر انفعالی عمل می‌کنند که تمامی پیامدهای آن به زیان قطعی آنها تمام می‌شود. با نگاهی به اهداف و برنامه‌های رژیم صهیونیستی و متحدانش علیه سوریه و عراق طی سال‌های گذشته بهتر می‌توان دریافت که شکست و ناکامی در این طرح‌های تجاوزکارانه برای توطئه گران تا چه اندازه پرهزینه بوده است.

قرار بود سوریه و عراق در انحصار و تحت حاکمیت داعش و سایر تروریست‌ها قرار بگیرد تا بلکه مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی برای صهیونیست‌ها امن‌تر شود، ولی با شکست کامل این طرح نه تنها تروریست‌ها نتوانستند موفقیتی برای ایجاد یک «حلقه امنیتی» و یک «منطقه حائل» کسب کنند و ضریب امنیتی خود در این منطقه را بالا ببرند، بلکه به عکس، دچار آنچنان انحطاط و ضعفی شده‌اند که در عمق سرزمین‌های اشغالی هم شاهد پرواز پهپادهای سوری هستند که از مقابله با آن دچار ناتوانی شده‌اند. سقوط اف 16 رژیم صهیونیستی از این بابت یک حادثه منحصربه فرد با پیامدهای گسترده و ماندگار است که یقیناً برای یک دوره طولانی، محاسبات و مناسبات صهیونیست‌ها را درهم خواهد ریخت. باقی می‌ماند سکوت مرگبار ارتجاع عرب در قبال این پدیده که بیش از هر چیز برای دربارهای بی‌افتخار عرب خفت بار است و ارتجاع عرب که این روزها با رژیم تل آویو نرد عشق می‌بازد، هر تصمیم و موضعی که بگیرد، پیشاپیش محکوم و رسوا است.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار