خراسان جنوبی میزبان 12 شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، خراسان جنوبی میزبان 12 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.
کد خبر: ۲۷۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ - 13February 2018

خراسان جنوبی میزبان 12 شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود«محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس از بیرجند با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما انتقال فرهنگ دفاع مقدس با نسل جدید انقلاب است، اظهار داشت: امروزه دشمن با هر توطئه‌ای می خواهد اهداف و آرمانهای انقلاب را خدشه‌دار کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: فرهنگ جهاد، شهادت، ایثار 8 سال دفاع مقدس مهمترین راه مقابله با دشمن است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) 12 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس در خراسان جنوبی تشییع و به خاک سپرده خواهند شد، گفت: تاکنون در خراسان جنوبی 121 شهید گمنام به خاک سپرده شده اند.

فخر ادامه داد: با 12 شهید گمنام که قرار است روز شهادت حضرت فاطمه (س) در خراسان جنوبی تشیع شوند تعداد شهدای گمنامی که در سراسر استان به خاک سپرده شده اند به 133 شهید خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر در 40 نقطه استان شهدای گمنام مدفون هستند که با این 12 شهید جدیدی که وارد استان خواهند شد به 52 نقطه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این 12 شهید گمنام در در هفت نقطه از خراسان جنوبی مدفون خواهند شد، گفت: این شهدا در پدافند هوایی، حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع)، حاجی آباد بیرجند، چاهک موسویه، بورنگ، شهرک دستگرد و باغستان فردوس دفن خواهند شد.

فخر با اشاره به اینکه نصب المان برای محل دفن شهدای گمنام در 22 نقطه کامل شده است، عنوان کرد: نصب المان برای 16 نقطه دیگر در حال ساخت و برای 7 نقطه باقی مانده نیز المان‌ها در حال طراحی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار