سرلشکر جعفری در کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان:

مهم‌ترین اهداف دشمن در ایران ایجاد نا‌امنی بود

فرمانده کل سپاه گفت:‌ ایجاد ناامنی مهم‌ترین اهداف دشمن در ایران اسلامی و به خصوص استان سیستان و بلوچستان بود؛ موضوعی که موجب شد تا مردم این استان برای ایجاد امنیت دو هزار و ۵۸ شهید را تقدیم کنند.
کد خبر: ۲۷۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ - 13February 2018
مهم‌ترین اهداف دشمن در ایران ایجاد نا امنی بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر «محمد علی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: ایجاد ناامنی مهم‌ترین اهداف دشمن در ایران اسلامی و به خصوص استان سیستان و بلوچستان بود لذا این باعث شد تا مردم استان دو هزار و ۵۸ شهید را در راه امنیت تقدیم کنند البته شیعه و سنی در کنار هم با وحدت در راستای برقراری امنیت تلاش کردند به نحوی که اکنون این استان از امنیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه امروز به حول و قوه الهی و تلاش نیرو‌های نظامی و انتظامی و مردم این استان امنیت برقرار است، افزود: یکی از دشمنی‌هایی که علیه انقلاب اسلامی صورت گرفت، اما نتیجه‌ای برای طراحان و مجریان آن نداشت، تحمیل جنگ ۸ ساله بود؛ جنگی بزرگ و طولانی که می‌توانست کشور را به نابودی بکشاند، اما مقاومت مردمی و جانانه و نیز همت شهیدان و خانواده‌های آنان مایه سرافرازی و پیروزی نظام و ملت شد.

فرمانده کل سپاه بیان داشت: مهم‌ترین دستاورد جنگ تحمیلی این بود که ملت‌های دیگر به این باور رسیدند که با دست خالی می‌توان برای امنیت، کشور و نظام تلاش کرد و انقلاب اسلامی از این حیث در منطقه الگو و نمونه است.

وی با اشاره به اینکه تهاجم های فرهنگی و سیاسی و شایعه پراکنی از جمله اهداف دیگر دشمن بود که با آنها هم مقابله شد، ادامه داد: فشارهای اقتصادی، تحریم ها و بروز مشکلات اقتصادی از ترفندهای دیگر دشمن بود که با هوشیاری مردم این نقشه ها نیز نقش برآب شد.

سردار جعفری همچنین با بیان اینکه افتخار می‌کنیم در این 40 سال با این همه دشمنی در برابر دشمنان ایستادگی کرده‌ایم، اضافه کرد: عوامل پیروزی و ایستادگی انقلاب اسلامی ایران را باید در حمایت گسترده مردم از انقلاب، بصیرت عمیق مردم، هدایت‌های حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و جانفشانی شهدای عزیز جستجو کرد؛ خدای بزرگ را سپاسگذاریم از نعمت وجود رهبری فرزانه، مردمی بصیر، خانواده های معززی که فرزندان خود را برای دفاع از خاک کشور راهی میدان های دفاع می‌کنند و هرگز پشیمان نیستند.

وی در ادامه بیان داشت: دستاوردهای بزرگی در این 40 ساله داشتیم که اقتدار بی نظیر کشور نخستین آن است؛ امروز ابرقدرت های دنیا در برابر این عظمت زانو می زنند؛ به همین علت باید این اقتدار که حاصل خون شهیدان است را قدر بدانیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: شکست هیمنه دشمنان توسط جمهوری اسلامی ایران باعث شده امروز سایر کشورها نیز با الگو برداری از این نظام در مقابل زورگویان ایستادگی کنند به عبارت دیگر هر کشوری که همراه انقلاب اسلامی شده و راه انقلاب را ادامه داده، در نتیجه سربلندی و عزت کسب کرده است.

سردار جعفری گفت: وحدت و انسجام ملی در میان همه اقوام و مذاهب از دستاوردهای مهم انقلاب است که دشمنان در پی تفرقه افکنی در این زمینه هستند اما رهنمودهای حکیمانه رهبری مانع توطئه دشمنان شده است.

وی اظهار داشت: چالش های بزرگی سر راه کشور به ویژه در حوزه هایی مانند عدالت، رفع فساد، توسعه و غیره وجود دارد که بخش قابل توجه آن هنوز محقق نشده به همین علت همه باید برای حل این مشکلات بسیج شویم البته بزرگترین چالش در داخل کشور تفاوت دیدگاه است، دیدگاهی که برگرفته از نگاه لیبرالیست و سوسیالیست است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس این تفاوت دیدگاه را مشاهده کردیم، افزود: دیدگاه لیبرالی بنی صدر در مدیریت جبهه، زمینه ساز شکست های پی در پی در میدان نبرد بود اما با فرار بنی صدر و تغییر دیدگاه به اسلامی و انقلابی، دشمن پا به فرار گذشت و بعثی ها ملتمسانه عقب نشینی کردند.

وی تاکید کرد: پس هر زمان در کشور دیدگاهی متکی به مردم و داخل حاکم شود، باور کنید که مشکلات به سرعت حل می شود؛ همان گونه که در دفاع مقدس شاهد رفع مشکلات بودیم؛ بنابراین مردم باید در انتخاب خود افرادی را برگزینند که نگاه آنها به توانمندهای داخلی باشد تا مشکلات کشور مرتفع شود.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها