بررسی موضوع مشارکت در حمله به سوریه در پارلمان فرانسه

پس از بررسی بحث مشارکت و یا آغاز حمله به سوریه در مجلس انگلیس و کنگره امریکا، پارلمان فرانسه نیز امروز در مورد مشارکت در حمله احتمالی به سوریه تصمیم گیری می کند.
کد خبر: ۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵ - 04September 2013

بررسی موضوع مشارکت در حمله به سوریه در پارلمان فرانسه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که "لورنت فابیوس" وزیر خارجه فرانسه سخنانی در مورد ضرورت تغییر وضعیت موازنه در سوریه با دخالت در این کشور عنوان نموده است، امروز قرار است پارلمان این کشور موضوع مشارکت در حمله احتمالی به سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری "فرانس 24" فرانسه: نمایندگان عضو پارلمان فرانسه قرار است موضوع مشارکت در حمله احتمالی به سوریه را در واکنش به اتهام استفاده از سلاح شیمیایی در بحران داخلی در این کشور را مورد بحث قرار دهند.

در این رابطه سخنگوی دولت فرانسه نیز با تکرار اتهامات در مورد استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی بیان کرده است واکنش و پاسخ به این اقدام برای جامعه بین المللی ضروری است و برای تغییر وضعیت در موازنه در سوریه، که هم اکنون به نفع بشار اسد در جریان است، باید در این کشور مداخله صورت گیرد.

در همین راستا، فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز طی سخنانی تنها راه حل سوریه را تغییر در موازنه قدرت در این کشور به نفع شورشیان تحلیل نموده و خواستار واکنش بیشتر جامعه بین المللی علیه دولت سوریه شده است.

گفتنی است پس از کناره گیری انگلیس از مشارکت در حمله احتمالی به سوریه و مخالف کشورهایی مانند آلمان با مداخله بدون مجوز در سوریه، فرانسه اصلی ترین متحد امریکا برای حمله نظامی احتمالی در سوریه به شمار می آید.

نظر شما
پربیننده ها