مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

تشییع و تدفین پیکر 30 شهید گمنام در خراسان رضوی

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پیکر مطهر 30 شهید گمنام در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در 16 نقطه از استان خراسان رضوی تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
کد خبر: ۲۷۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ - 13February 2018

فوری///تشییع و تدفین پیکر مطهر 30 شهید گمنام در استان خراسان رضوی/ تشییع نمادین روح 49 شهید جاویدالاثر مدافع حرم در مشهدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، به دنبال میزبانی استان خراسان رضوی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) از پیکرهای مطهر 30 شهید گمنام دفاع مقدس، نشست خبری تشریح برنامه­‌های تشییع و تدفین این شهدای والامقام با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و اصحاب رسانه امروز برگزار شد.

سردار نجاتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدا برای حفظ اسلام جان خود را فدا کردند و امنیت امروز کشورمان مدیون خون این عزیزان است.

وی افزود: این شهدا علاوه بر اینکه کشورمان را در مقابل هجمه ابرقدرتهای شرق و غرب حفظ کردند عظمت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند و پرچمداران عزت و افتخار اسلام شدند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: محرومین و مستضعفین در اقصی نقاط جهان اسلام به شهدا به عنوان علمداران استکبارستیزی تأسی کردند و با الگو قرار دادن سیره عملی آنها کشور خود را از چنگال ستمگران آزاد کردند.

نجاتی از میزبانی 16 نقطه در استان خراسان رضوی از پیکر مطهر شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) خبر داد و گفت: پیکر مطهر 30 شهید گمنام دفاع مقدس که مربوط به عملیات­ های«خیبر»، «بدر»، «کربلای 4» و «کربلای 5» هستند پنجشنبه 26 بهمن­ ماه با ورود به فرودگاه بین‌­المللی شهید «هاشمی­‌نژاد» مشهد مورد استقبال فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، مسئولین استانی، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا قرار خواهند گرفت. این پیکرهای مطهر بعد از برگزاری مراسم استقبال جهت طواف به حرم مطهر حضرت رضا (ع) منتقل خواهند شد.

وی ادامه داد: با پیش‌­بینی‌­هایی که صورت گرفته 17 پیکر مطهر شهید در ایام قبل از سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان ­ها تشییع و تدفین خواهند شد و 13 پیکر مطهر نیز بعد از سالروز شهادت دخت نبی­ مکرم اسلام (س) در دیگر نقاط استان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

نجاتی در ادامه به تشریح برنامه­‌های تشییع و تدفین شهدای گمنام پرداخت و ابراز داشت: شنبه 28 بهمن­ ماه پیکر مطهر 6 شهید گمنام در «دانشگاه آزاد اسلامی تایباد»، «مشهد ریزه» و «کاریز» تشییع و به خاک سپرده خواهند شد. یکشنبه 29 بهمن مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر 5 شهید گمنام در «نیل­ شهر»، «فرهاد گرد» و «تیپ زرهی 38 نبی ­اکرم (ص)» برگزار می­شود.

این مقام مسئول ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی قوچان»، «چکنه» و «همت­ آباد» یکشنبه 29 بهمن­ ماه میزبان پیکر مطهر 6 شهید گمنام خواهند بود که این پیکرهای مطهر 30 بهمن در این نقاط تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

وی در ادامه به تشییع پیکر مطهر13 شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در اجتماع فاطمیون مشهد اشاره کرد و افزود: مراسم وداع با پیکر مطهر این شهدای گمنام دوشنبه 30 بهمن همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) در حرم مطهر رضوی برگزار می­ شود. پیکر مطهر 13 شهید گمنام یکم اسفندماه همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) در اجتماع فاطمیون از میدان شهدا مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع خواهند شد.

همچنین همزمان با این مراسم پیکر مطهر 4 شهید گمنام در شهر «یونسی» از توابع شهرستان «تربت حیدریه» و شهر «کاخک» از توابع شهرستان «گناباد» تشییع و به خاک سپرده می­ شوند. همچنین پیکر مطهر یک شهید گمنام بعد از تشییع در اجتماع فاطمیون مشهد در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) واقع در کوی طلاب مشهد به خاک سپرده خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و تشییع پیکر مطهر 13 شهید گمنام در مشهد، روح 49 شهید جاویدالاثر مدافع حرم لشکر فاطمیون که شهادت آنها به خانواده ­شان اعلام شده است به صورت نمادین در اجتماع فاطمیون مشهد تشییع خواهند شد. همچنین پیکر مطهر 2 شهید مدافع حرم نیز در این روز توسط عزاداران حضرت زهرا(س) تشییع و در بهشت رضا به خاک سپرده می­ شوند.

نجاتی گفت: مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر 2 شهید گمنام چهارشنبه 2 اسفند در «دانشگاه آزاد اسلامی بردسکن» برگزار می­شود. پنجشنبه 3 اسفندماه پیکر مطهر 6 شهید گمنام در شهرهای «نوخندان»، «چاپشلو» و «لطف ­آباد» تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که استان خراسان رضوی با ورود پیکر مطهر این 30 شهید گمنام دفاع مقدس، میزبان پیکر مطهر 292 شهید گمنام بوده است ابراز داشت: این پیکرهای مطهر در 88 نقطه از استان خراسان رضوی به خاک سپرده شده­ اند که 27 یادمان به بهره­ برداری رسیده است و ما بقی در حال احداث است.

نجاتی با اشاره به این مطلب که شش تن از شهدای گمنام استان خراسان رضوی شناسایی شده ­اند گفت: پیکر مطهر شهدای گمنامی که در فواصل مختلف در سپاه امام رضا(ع)، شهرستان تایباد، شهر گلبهار، دانشگاه فردوسی، شهر درود و رشتخوار به خاک سپرده شدند از طریق آزمایش DNA شناسایی شدند که مشخص شد این پیکرهای مطهر مربوط به شهیدان والامقام «سعید حیدری»، «علی­ اصغر سمیعی»، «حسین زارع»، سردار شهید «ابوالفضل رفیعی»، «سید علی‌­اکبر حسینی» و «حسنعلی ایزدی» بوده است.

وی در پایان این نشست خبری ضمن دعوت از مردم استان خراسان رضوی برای حضور پرشور در مراسم تشییع و تدفین 30 شهید گمنام دفاع مقدس گفت: این شهدا هر چند بر روی زمین گمنام هستند اما در آسمان پر آوازه هستند. ما باید از فرصت پیش آمده بهترین بهره معنوی را ببریم و از رایحه خوش این شهدا که در استان وزویدن گرفته بهره مند شویم.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها