با حضور ظریف؛

نشست بازسازی عراق در کویت امروز برگزار می‌شود

اجلاس بین‌المللی بازسازی عراق با حضور مقامات سیاسی خارجی ساعت 10 صبح به وقت محلی در کاخ بیان کویت آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۷۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ - 14February 2018

نشست بازسازی عراق در کویت تا دقایقی دیگر آغاز می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه شبکه الکوثر، وزیر امور خارجه ایران از دیروز به منظور شرکت در اجلاس بین‌المللی بازسازی عراق به کویت سفر کرده است. در این اجلاس وزیر امور خارجه امریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم شرکت خواهند کرد.

قرار است امیر کویت و نخست وزیر عراق در مراسم آغازین این اجلاس سخنرانی کنند. محمدجواد ظریف در این اجلاس، مواضع و برنامه‌های کشورمان را درباره بازسازی عراق و مسائل منطقه تبیین می‌کند.

اجلاس بازسازی عراق که از دو روز قبل با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خصوصی و مالی آغاز بکار کرد و امروز هم با حضور مقامات سیاسی و شرکت‌های خصوصی از 74 کشور جهان پی گرفته خواهد شد و عصر امروز با صدور بیانیه‌ای به پایان می‌رسد.

وزیر امور خارجه کشورمان دیشب در نخستین مرحله از برنامه سفرش به کویت با همتای کویتی‌اش و نیز با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کردند. رایزنی‌های ظریف و موگرینی حدود یک ساعت و 30 دقیقه به طور خصوصی بود و بنا بر اعلام بخش دیپلماسی رسانه وزارت امور خارجه دو طرف درخصوص برجام و مسائل مرتبط با بازسازی عراق گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه و هیات سیاسی همراه عصر امروز به تهران بازمی‌گردند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها