نویسنده کتاب گیلی گادر:

شهید استاد مرتضی من را به عنوان نویسنده کتابش برگزید

زکریایی با بیان اینکه شهید من را به عنوان نویسنده سرگذشتش انتخاب کرده است، گفت: نوشتن از زندگی برخی شهدا سخت است، زیرا آن‌ها در طول حیات خود دوست داشتند گمنام بمانند و وقایع زندگی خودشان را برای شخصی روایت نکرده‌اند. شهید استادمرتضی با وجود اینکه بسیار گمنام بود، اما در ثبت رویداد‌های زندگی‌اش ما را یاری کرد.
کد خبر: ۲۷۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ - 22February 2018

شهید استاد مرتضی من را به عنوان نویسنده کتابش برگزید«مریم سادات زکریایی» نویسنده کتاب «جاده گیلی گادر» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: این کتاب در خصوص شهید «ماشاالله استاد مرتضی» جانشین مسئول اطلاعات سپاه نوشته شده است که در دی ماه سال جاری رونمایی شد.

وی افزود: پیش از این به موضوعات اجتماعی می‌پرداختم، اما مدتی است که تخصصی در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارم. حدود ۲۶ کتاب نوشتم که ۲۲ کتاب آن در خصوص جنگ تحمیلی و شهدا است.

زکریایی خاطرنشان کرد: با دختر شهید استاد مرتضی در نیروی دریایی سپاه همکار بودم. در آن زمان مسئولیت کارشناسی ویراستار آثار دفاع مقدسی را بر عهده داشتم. در آنجا دختر شهید پیشنهاد نوشتن کتاب زندگی پدرش را به من داد، اما به جهت مشغله کاری این امر صورت نگرفت.

نویسنده کتاب جاده گیلی گادر با بیان اینکه شهید من را به عنوان نویسنده سرگذشتش انتخاب کرده است، عنوان کرد: چندی بعد از نیروی دریایی سپاه خارج و به عنوان نویسنده مستقل مشغول به کار شدم. از سوی انجمن سپاس با من تماس گرفتند و در خواست کردند در مورد یک شهید دوران دفاع مقدس کتابی بنویسم. زمانی که نام شهید را پرسیدم، گفتند: «شهید ماشاالله استاد مرتضی». پیش از این عکس شهید استادمرتضی را در پروفایل دخترش دیده بودم و ارتباط بسیار خوبی با وی برقرار کرده بودم.

وی ادامه داد: گفت‌وگو با خانواده، دوستان و همرزمان شهید استاد مرتضی پیش از این در انجمن سپاس ضبط شده بود. در طی چند ماه گذشته از طریق فضای مجازی با دختر شهید و تلفنی با همرزمان شهید در ارتباط بودم. همچنین پیش از این چند کتاب دیگر در خصوص زندگی شهید استاد مرتضی تهیه شده، اما ناقص بود. از این رو به اصلاح داستان‌های آن کتاب هم پرداختم.

زکریایی خاطرنشان کرد: نوشتن از زندگی برخی شهدا سخت است، زیرا آن‌ها در طول حیات خود دوست داشتند گمنام بمانند و وقایع زندگی خودشان را برای شخصی روایت نکرده‌اند. برخی مواقع هم اطلاعات از یک شهید جمع آوری می‌شود، اما به دلایلی چاپ نمی‌شود.

نویسنده کتاب جاده گیلی گادر گفت: شهید استادمرتضی با وجود اینکه بسیار گمنام بود، اما در ثبت رویداد‌های زندگی‌اش ما را یاری کرد.

وی در خصوص شهید استادمرتضی اظهار کرد: در دوران حیات شهید استادمرتضی تهمت‌ها و ظلم‌های زیادی به وی زده شد تا اینکه از سپاه اخراج می‌شود. آن روز وی با لباس سپاه به منزل خواهرش می‌رود و می‌گوید: «این لباس را به اجبار از تنم درآوردم. روزی که من را به خاک می‌سپارید این لباس را به جهت حرمتش در کفنم بگذارید.» با این وجود هرگز به دنبال مبرا کردن خودش از این اتهامات نبود. به مرور زمان اطرافیانش به این نتیجه رسیدند که در خصوص وی اشتباه کردند و از استادمرتضی خواستند تا پست فرماندهی را بپذیرد، اما وی تا آخرین لحظه از حیاتش در بسیج ماند.

زکریایی ادامه داد: شهید ماشاالله استاد مرتضی متولد سال ۱۳۱۵ بود و در سن ۵۰ سالگی در تیر ماه سال ۱۳۶۵ در غرب کشور و توسط عناصر ضد انقلاب در جاده گیلی گادر به فیض شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها