شرایط بخش پزشکی غزه به علت ادامه محاصره بحرانی است

با محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونستی، بخش پزشکی نوار غزه دچار شرایط بحرانی شده است.
کد خبر: ۲۷۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ - 14February 2018

مرگ 54 بیمار فلسطینی در سال 2017 به دلیل ممانعت اسرائیل از خروج آن‌ها از غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، شبکه تلویزیونی المیادین از مشکلات بسیار زیاد بخش پزشکی و بهداشتی غزه خبر داد که علت آن محاصره این منطقه است.

احمد غانم خبرنگار این شبکه گزارش داد: حیاط بیمارستان الشفاء غزه به محل تحصن صد‌ها نفر از کارکنان بخش نظافت بیمارستان‌های نوار غزه تبدیل شد. این افراد از چندین ماه قبل حقوقی دریافت نکرده‌اند.

یکی از این افراد گفت: ما حقوق می‌خواهیم. باید اجاره خانه بدهیم. فرزند داریم. باید غذا بخوریم.

نضال غبن مدیر مرکز دموکراسی و حقوق کارگران گفت: این یک مشکل سیاسی نیست، بنابراین همه گروه‌ها باید فکری برای حل این مشکل بکنند. این افراد شش ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

المیادین افزود: بحران نظافت در بیمارستان‌ها اثر منفی بر بخش‌های مهمی همچون اتاق‌های عمل گذاشته و کار برخی از بخش‌ها را به تعطیلی کشانده است.

در همین حال بحران کمبود سوخت هم برخی از مراکز بهداشتی و پزشکی را تعطیل کرده است. بحران دیگر، کمبود دارو و تجهیزات پزشکی است که وزارت بهداشت غزه قادر به حل آن نیست.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: بحران سوخت باعث شده است که سه بیمارستان و 16 مرکز بهداشتی تعطیل شود.

در همین حال وزارت بهداشت با کمبود 45 درصد از دارو‌های مورد نیاز مواجه است. 55 درصد از بیماران نمی‌توانند به خارج از نوار غزه بروند که این موارد جان بیماران را تهدید می‌کند.

محاصره نوار غزه و بسته بودن گذرگاه‌ها باعث شده است تا تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های نوار غزه نرسد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار