عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی:

حمایت از حقوق بشر در جوامع بین‌المللی تبدیل به شعار شده است

علی غلامی با بیان اینکه حمایت از حقوق بشر در جوامع بین‌المللی تبدیل به شعار شده است، گفت: کشورهای مسلمان با حداقل‌ترین‌ها وارد عرصه شوند و در مقابل جنایت استکبار علیه مسلمانان میانمار سکوت نکنند؛ چراکه سکوت کردن به مثابه همراهی کردن دشمنان اسلام است.
کد خبر: ۲۷۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ - 13February 2018

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، علی غلامی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در دادگاه نمادین مردمی روهینگیا که عصر امروز (سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه) در سالن اجتماعات علامه طباطبائی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، اظهار داشت: مردم میانمار به دیدگاه ما یا مسلمان هستند و یا نیستند؛ اگر از منظر ما این مردم مسلمان هستند باید به کلام حضرت خاتم الانبیاء توجه کنیم که آن حضرت فرمودند: «اگر یک شب بر انسانی بگذرد و نسبت به برادر و خواهر مسلمان خویش بی‌تفاوت باشد، او مسلمان نیست» و یا اگر مردم میانمار را مسلمان نمی‌دانیم باید به این فرمایش حضرت رسول اشاره کنیم که ایشان فرمودند: «اگر انسانی از مسلمانان کمک بخواهد و جماعت مسلمان اجابت نکند، آن ها از ما نیستند.»

غلامی در ادامه با بیان اینکه امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که استکبار مردم مظلوم میانمار را با کم‌ترین امکانات زندگی در مقابل طاقت‌فرسا‌ترین اقدامات جنایی به زندگی واداشته است، افزود: جوامع حقوق بشری نسبت به تمام جنایات کشورها، نیروها و گروه‌های افراطی آگاه هستند؛ اما خود را به نادانی زدند و همین موضوع باعث شده که سکوت سنگینی در سایر کشورهای اسلامی حاکم شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از حقوق بشر تبدیل به شعار در جوامع بین‌المللی شده است، گفت: امروز کشورهای قدرتمند و سلطه‌گر با برخی کشورهای عربی سست عنصر هماهنگ شده و در جهت ضربه به مسلمانان حرکت می‌کنند.

غلامی تصریح کرد: عربستان که دشوارترین قانون را در مورد محدود کردن زنان در کشورش دارد امروز به عنوان رئیس کمیته زنان حقوق بشر در جهان شناخته شده است! چطور ممکن است این کشور با سابقه سیاه و اقدامات ضد انسانی به ویژه در مقابل زنان در میان جوامع بین‌المللی شهره است، به یکباره داعیه دار دفاع از حق و حقوق زنان در جهان باشد؟

غلامی گفت: در چنین شرایطی که کشورهای ضد حقوق بشری به نام حمایت از حق و حقوق مردم مورد ظلم واقع شده، به میدان آمده‌اند نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت مردم میانمار بهبود پیدا کند. لذا باید کشورهای مسلمان با حداقل‌ترین‌ها وارد عرصه شوند و در مقابل چنین جنایتی سکوت نکنند؛ چراکه سکوت کردن به مثابه همراهی کردن دشمنان اسلام است.

وی گفت: شاید برگزاری چنین دادگاه‌های نمادین برای مردم این سوال را به وجود آورد که نتیجه و ما حصل این مجالس در آخر چه خواهد بود، برای پاسخ به این سوال باید به جنگ آمریکا علیه بریتانیا اشاره کرد که در سال 1960 به وقوع پیوست و شدیدترین جنایات در این جنگ صورت گرفت و مردم بریتانیا برای اولین بار با برگزاری دادگاه نمادین توسط مردم بریتانیا برگزار شد و توانست به جهان اعلام کند که آمریکا محکوم است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه نتیجه برگزاری دادگاه‌های نمادین مردمی در جهت محکوم کردن دشمنان، می‌تواند در بلند مدت آثار و نتایج مطلوب و تاثیرگذاری داشته باشد، گفت: کار از صدور احکام و بیانیه گذشته است، چراکه اعمال اقدامات ظالمانه روز به روز علیه مسلمانان و یا مردم غیر مسلمان اما بی‌دفاع برخی ملل‌ها افزایش پیدا می‌کند و تجربه به ما ثابت کرده که دشمنان کم‌ترین توجهی به بیانیه ندارند.

وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که برگزاری چنین دادگاه‌های مردمی نمادین و انتشار حکم و دادخواست در فضای مجازی به زبان انگلیسی فرانسه و فارسی شاید سکوت جوامع بین‌المللی را بشکند و مردمان آزاده خواه را نسبت به امورات مردم میانمار حساس کند که همین احساس مسئولیت می‌تواند منجر به ریشه‌کن شدن جنایات در روهینگیا و سایر کشورهای مورد ظلم واقع شده از سوی دشمنان، شود.

حمایت از حقوق بشر در جوامع بین‌المللی تبدیل به شعار شده است

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها