مومنی شریف:

جای خالی خاطرات پزشکان در دفاع مقدس حس می‌شد

رییس حوزه هنری گفت: در میان ادبیات دفاع مقدس که بیش از 800 کتاب از خاطرات اقشار مردم را منتشر کرده‌ایم، جای خاطرات پزشکان که بخش عظیمی از سلامتی رزمندگان را مدیون آن‌ها هستیم، خالی بود.
کد خبر: ۲۷۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ - 13February 2018

جای خالی خاطرات پزشکان در دفاع مقدس حس می‌شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از کتاب «پزشک پرواز» خاطرات دکتر «محمدتقی خرسندی آشتیانی»، با حضور «محسن مومنی شریف» رییس حوزه هنری، دکتر «ایرج فاضل» رییس جامعه جراحان، دکتر «علی نوبخت» رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دکتر «علیرضا مرندی» رییس فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر «ایرج حریرچی» مقائم مقام وزارت بهداشت و درمان و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

«محسن مومنی شریف» در این مراسم اظهار داشت: در میان ادبیات دفاع مقدس که بیش از ۸۰۰ کتاب از خاطرات اقشار مردم را منتشر کرده‌ایم، جای خاطرات پزشکان که بخش عظیمی از سلامتی رزمندگان را مدیون آن‌ها هستیم، خالی بود.

وی گفت: سال گذشته رمانی به اسم «پیشروی» در آمریکا منتشر شد و مورد توجه قرار گرفت. ما نیز به کار پزشکان کشورمان افتخار می‌کنیم و امیدواریم خاطراتشان مکتوب شود.

رییس حوزه هنری تصریح کرد: شخصیت دکتر خرسندی در این کتاب در روزگار بحران هویت جالب و حائز اهمیت است.

مومنی شریف بیان کرد: برای یک پزشک وقت مهم است و دکتر خرسندی برای ثبت خاطراتشان ده‌ها ساعت وقت گذاشتند که امیدواریم خاطرات کسانی که در آن روزها ملت را تنها نگذاشتند را منتشر کنیم.

وی افزود: خیلی مهم است پزشکی در جبهه باشد و اینقدر در اختیار جبهه باشد که وقتی فرزندش در جبهه به شهادت می‌رسد، فقط در حد شناسایی پیکر او وقت بگذارد و به ادامه خدمت خود بپردازد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها