آیت‌الله علم‌الهدی:

آثار تاریخی مشهد جدا از فرهنگ نیست/ توس باید به عنوان یک نماد تاریخی حفظ و برجسته شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: پروژه توس بودجه ملی می‌طلبد تا به سرانجام برسد، چرا که توس باید به عنوان یک نماد تاریخی حفظ و برجسته شود.
کد خبر: ۲۷۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶ - 13February 2018

آثار تاریخی مشهد جدا از فرهنگ نیست/ توس باید به عنوان یک نماد تاریخی حفظ و برجسته شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله علم‌الهدی امروز در دیدار با ابوالفضل مکرمی‌فر مدیر میراث فرهنگی خراسان رضوی، معاونین میراث فرهنگی و برخی از مدیران تاسیسات گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه میراث فرهنگی باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اظهار داشت: جریان‌های فرهنگی باید وابسته به امام رضا (ع) باشند.

علم‌الهدی با اشاره به ضرورت جذب شیعیان پاکستان و افغانستان افزود: باید برای بازدید شیعیان محروم از حرم مطهر امام رضا (ع) برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: اگر میراث فرهنگی را با هویت مشهد و امام رضا (ع) پیوند بزنیم این میراث فرهنگی ماندگار است. ساخت‌وسازهای بافت پیرامون حرم مطهر رضوی باید با معماری سنتی همراه باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص توس نیز گفت: این پروژه بودجه ملی می‌طلبد تا به سرانجام برسد چون توس باید به عنوان یک نماد تاریخی حفظ و برجسته شود.

مدیر‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز گفت: در خراسان رضوی، گردشگری مذهبی محور کار است و تمام همت ما این است که بتوانیم به تکالیف قانونی خود عمل کنیم.

ابوالفضل مکرمی‌فر با اشاره به اشتغال 137 هزار نفر در تاسیسات گردشگری خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: واحدهای در حال ساخت این حوزه که دارای پیشرفت فیزیکی 70درصدی هستند به زودی میزبان زائران و گردشگران مشهد خواهند بود.

مکرمی‌فر در پایان گفت: برنامه‌ریزی برای جذب شیعیان کشورهای لبنان و هندوستان نیز در دستور کار است و اقدامات اجرایی در این حوزه انجام شده است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار