عثمانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آمریکایی‌ها افغانستان را جولانگاه گروه‌های تروریستی کرده‌اند

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور 16 ساله نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت: مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در امنیت منطقه بهانه مقامات آمریکایی برای نفوذ و حضورشان در افغانستان است؛ آن‌ها این خاک را جولانگاه گروه‌های تروریستی افراطی کرده‌اند.
کد خبر: ۲۷۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ - 14February 2018

/«محمدقسیم عثمانی» عضو هیات رئیسه و نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر علت حضورشان در افغانستان برای ایجاد ثبات در امنیت منطقه و مبارزه با تروریست‌ها اظهار داشت: امروز افغانستان به کشوری فقیر و ناامن تبدیل شده است. مشکلاتی که امروز مردم این کشور با آن مواجه هستند، گواه آن است که آمریکا نه‌تنها برای افغانستان امنیت و توسعه به ارمغان نیاورده، بلکه این کشور را جولانگاه گروه‌های تروریستی کرده است.

این نماینده خانه ملت با اشاره به حضور 16 ساله نظامیان آمریکایی و مداخله آن‌ها در امور داخلی کشور افغانستان افزود: افغانستان به دلیل هم مرز بودن با کشورهای هم‌پیمان ایران، برای آمریکا اهمیت قابل توجهی دارد و حضور آن‌ها در این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم کذب محض است؛ چراکه مسبب تمام نابسامانی‌های موجود در افغانستان خود آمریکایی‌ها بوده و در صدد هستند تا این خاک را مرکز پرورش و گسترش تروریست‌ها برای نفوذ و نا‌امن کردن ایران کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها منافع کشورشان را با نفوذ در کشورهای اسلامی جست‌وجو می‌کنند، گفت: تجارت مواد مخدر مهم‌ترین منبع درآمدزایی آمریکا از خاک افغانستان است.

عثمانی با بیان اینکه شکست داعش در عراق و سوریه و خروج این گروه تروریستی از این 2 کشور اسلامی باعث شده تا توجه آمریکایی‌ها به افغانستان بیش از گذشته معطوف شود، خاطرنشان کرد: چطور ممکن است کشوری که در تروریست‌پروری، جنایات و کشتار مردم بی‌گناه ید طولایی دارد، عزم خود را برای مبارزه با تروریسم جزم کند؟ هدف از حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان چیزی جز احیای گروه یا گروه‌های تروریستی و خطرناک‌تر از داعش نیست.

وی عدم استقلال و اتحاد میان مردم، دولت و نیروهای نظامی افغانستان را باعث تضعیف قدرت این کشور عنوان کرد و گفت: تا زمانی که مردم افغانستان نخواهند برای کشورشان تصمیم‌گیری کنند و مدیریت و رهبری خوبی در این کشور شکل نگیرد، آنها نمی‌توانند به زیاده‌خواهی‌های آمریکا پاسخ قاطع دهند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها