سردار غیب‌پرور:

دشمن به دنبال سکولارسازی دانشگاه‌های ما است

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمن به دنبال سکولارسازی دانشگاه‌های ما است، گفت: در بعضی از دانشگاه‌ها موضوع سکولارسازی به قدری گسترش یافته که جایی برای اساتید انقلابی وجود ندارد.
کد خبر: ۲۷۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ - 14February 2018

حیات انقلاب به انقلابی‌گری بودن ما استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «غلامحسین غیب‌پرور» رییس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در اجتماع عظیم اساتید بسیجی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه وارد چهلمین سال انقلاب اسلامی شده‌ایم، گفت: این انقلاب از زمان پیروزی تا کنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. مردم در طول این سال‌ها پای نظام ایستادند و هر زمان نیاز به مردم بود، بودن هیچ چشم‌داشتی در صحنه حاضر شدند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی خیر و برکات زیادی هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور داشته است، امروز در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های قابل توجهی را در کشور شاهد هستیم و در خارج از کشور هم جوانان ما ۲ هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر به دفاع از کشور پرداختند و توانستند در برابر داعش ایستادگی کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انقلاب بر ۲ وجه کلی استوار است، افزود: یک وجه آن به ما برمی‌گردد و لذا ما باید از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای رسیدن به این هدف خود تلاش‌های زیادی کنیم و مهمترین راه رسیدن به این هدف، جهاد است.

وی ادامه داد: وجه دوم، وجه بیرونی است و باز هم به ما برمی‌گردد. دشمن زمانی در زمینه‌های نظامی و امنیتی علیه ما وارد می‌شد؛ اما امروز پروژه نفوذ را کلید زده و به دنبال سکولارسازی دانشگاه‌های ما است. باید مواظب باشیم؛ زیرا اکنون دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی است و یکی از مهمترین اولویت‌های دشمنان، نفوذ در دانشگاه‌هاست که این موضوع، استاد و دانشجو هم نمی‌شناسد.

سردار غیب پرور بیان کرد: اگر ما بر این باور هستیم که انقلاب پویاست، موجود زنده نیاز به اکسیژن دارد؛ اکسیژن انقلاب نیز انقلابی‌گری و تحول است و ما نمی‌توانیم درجا بزنیم. اگر جا‌هایی در مقابل دشمن کوتاه آمدیم و غفلت کردیم، او ما را با لگد بیدار خواهد کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مگر نه اینکه ما می‌گوییم در گام سوم به دنبال تمدن اسلامی هستیم و باید از آن گذر کنیم، اظهار داشت: آیا ما در این سال‌ها در حوزه‌های مختلف آسیب‌شناسی کردیم. اگر قرار باشد دانشگاه‌ها موتور حرکت انقلاب باشند، باید در آن‌ها آسیب‌شناسی صورت بگیرد، تا بتوانیم ضعف‌های موجود را بشناسیم و آن‌ها را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: در بعضی از دانشگاه‌ها متاسفانه موضوع سکولارسازی به قدری گسترش یافته که جایی برای اساتید انقلابی وجود ندارد، تا در خصوص مبانی اولیه اسلام مطالبی را عنوان کنند.

سردار غیب پرور با بیان اینکه باید یک هم‌افزایی در حوزه علوم انسانی صورت گیرد، افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در کشور در این خصوص صورت گرفته و زمان آن رسیده که گامی بلند در حوزه علوم انسانی برداریم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: ما ۵۳ هزار استاد بسیجی در  دانشگاه‌های سراسر کشور داریم و امیدواریم از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار