جعفری مطرح کرد؛

احداث ۱۰ مرکز فرهنگی گام بلندی برای انتقال مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس به نسل‌های آینده

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس احداث ۱۰ مرکز فرهنگی را گام بلندی برای انتقال مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس به نسل‌های آینده دانست و بر انتقال این مفاهیم به نسل‌های بعد تاکید کرد.
کد خبر: ۲۷۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ - 14February 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نشست امروز صبح (چهارشنبه 25 بهمن ماه) با مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای شورای هماهنگی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، ضمن گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر و با اشاره به اینکه اردبیل قبل انقلاب و پس از آن و در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین بوده است، اظهار داشت: انقلاب و دفاع مقدس با هم آمیخته اند و در کنار هم مفاهیم ایثار و شهادت معنا پیدا می کند.

وی ادامه داد: احداث 10 مرکز فرهنگی گام بلندی برای حفظ و انتقال مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس به نسل‌های آینده است که باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

جعفری با بیان اینکه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از موزه‌های پیشرفته دنیاست، تصریح کرد: در حوزه انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته ایم کار ویژه ای انجام دهیم، ولی از لحظه تاسیس این موزه، گروه های مطالعاتی در حوزه انقلاب در حال بررسی و تدوین مفاهیم انقلابی هستند. در حوزه دفاع مقدس نیز، اگرچه کارهای خوبی صورت گرفته است، ولی ما بیش از 20 درصد نتوانسته ایم این حوزه را به نمایش بگذاریم. چرا که حوزه دفاع مقدس بسیار گسترده است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه موزه ما موزه جنگ نیست، گفت: این موزه با عنوان دفاع مقدس شناخته شده است. موزه ای که باید فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را به مخاطبین انتقال دهد؛ لذا باید بتوانیم مفاهیم دفاع مقدس را به خوبی آشکار کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر انقلاب اسلامی مورد توجه دنیاست و به سرعت اندیشه انقلابی در حال انتشار است و خیلی‌ها دنبال این هستند که ببینند این اندیشه و تفکر انقلابی چیست که ما این همه آن را تبلیغ می‌کنیم. از این رو لازم است همه دستگاه‌های مربوطه در این زمینه همکاری خوبی با هم داشته باشند، تا روز به روز شاهد شکوفایی فرهنگ مقاومت و جهاد باشیم.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار