واکنش پاکستانی‌ها به درخواست سرندادن شعار "مرگ بر آمریکا":

فریادش می زنیم؛ چون مقلد امام هستیم + تصاویر

فریاد مرگ بر آمریکایی که هنوز بعد از سی سال در پاکستان طنین انداز است؛ زیرا روزی به نام روز "مرگ بر آمریکا" در پاکستان وجود دارد که پاکستانی ها در این روز فریاد "مرگ بر آمریکا" سر می دهند.
کد خبر: ۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷ - 20October 2013

فریادش می زنیم؛ چون مقلد امام هستیم + تصاویر

خبرگزاری دفاع مقدس: تاریخ پاکستان بگونه ای با تاریخ ایران گره خورده است که بهازای هر اتفاق در تاریخ انقلاب اسلامی ایران میتوان شبیه آن اتفاق را در تاریخ پاکستان یافت. چند روزی است که شعار "مرگ بررآمریکا" مساله پربحثی در ایران می باشد که روزگاری در پاکستان هم مطرح بوده است.

 شاهین انور زیب یک پاکستانی ساکن ایران است که در رادیو پشتو کار میکند. او برایمان چنین تعریف می کند: شهید عارف حسینی در پاکستان به "خمینی پاکستان" مشهوراست و قدمهای بلندی برای ترویج آرمان انقلاب در این سرزمین برداشت که اقدامات موثر او در زمینه ایجاد وحدت شیعه و سنی با شهادتش ناکام ماند.
چند سال بعد، شاهین انور زیب خبرنگار خصوصی شهید عارف حسینی می شود. همه جا و در همه ملاقات ها ومراسم هایی که او شرکت میکند، او را همراهی میکند.
 
شاهین انور زیب خاطرات ناگفته بسیاری از شهید عارف حسینی دارد که برخی از آنها را برایمان بازگو میکند. خاطره ای که با اتفاق جنجالی این روزهای ایران (تردید در شعار مرگ بر آمریکا) شباهت زیادی دارد.
 
ماجرا بدین شرح است: در یک سالی، چند روز قبل از برگزاری روز جهانی قدس نمایندگانی از طرف دولت ضیاءالحق نزد شهید عارف حسینی آمدند. شهید عارف حسینی در آن سال اعلام کرده بود که مسیر راهپیمایی را به دلایلی تغییر می دهیم و نیازی هم به اجازه دولت نیست و هیچ محدودیتی را نیز قبول نخواهیم کرد.
 
سخنان او ولولهای در دولت به راه انداخته بود. نمایندگان آمده بودند تا اعتراض کنند. شهید عارف حسینی به آنها گفت: من شهروند این مملکت هستم و حق دارم که در سرزمینم راهپیمایی راه بیندازم. نمی توانم از شما اجازه بگیرم. فقط به شما اطلاع می دهم که امسال مسیر راهپیمایی را تغییر می دهم. نمایندگان دولت با اکراه پذیرفتند؛ اما در نهایت گفتند: هر کاری میخواهید انجام دهید؛ اما امسال نباید شعار " مرگ برآمریکا" را بگویید و دولت این اجازه را به شما نخواهد داد. شهیدعارف حسینی گفت: اتفاقا ما حتما این کار را انجام می دهیم." مرگ بر آمریکا" عقیده وهویت وجودی ما است.

نمایندگان ضیاءالحق شروع به مخالفت کرده و گفتند: دولت دستور داده است امسال این شعار در پاکستان نباشد. وقتی این اصرار و انکار به وجود آمد، شهید عارف حسینی گفت: اصلا شما میدانید ما چرا" مرگ بر آمریکا" میگوییم؟ دلیلش این است که من مقلد امام خمینی هستم. لطفا شما این پیام ما را به ضیاء الحق برسانید. تنها راه نگفتن مرگ بر آمریکای ما این است که از طریق دولت وراه های دیپلماسی، با امام خمینی ارتباط برقرار کنید و یک جمله از ایشان برای ما بیاورید که بگویند: امسال "مرگ بر آمریکا" نگویید. هرچه ایشان بگوید ما قطعا همان کار را انجام می دهیم. این طور شد که نمایندگان نتوانستند جوابی داشته باشند و برگشتند. در آن سال فریادهای مرگ بر آمریکای ما بلندتر از همیشه سرداده شد.
فریاد مرگ بر آمریکایی که هنوز بعد از سی سال در پاکستان طنین انداز است. تصاویری از تظاهراتهای ضدآمریکایی پاکستانیها "نزدیکترین فرزندان ایدئولوژیک امام" در این سالها را ببینید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظر شما
پربیننده ها