شهید رحیمی: شما امت اسلامى باید راه شهدا را ادامه دهید

شهید «حسین رحیمی» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: اى ملت شریف ایران! در هر زمان پیرو و پشتیبان ولایت فقیه باشید و بدانید که پیروزى با آن‌هاست و ما به نداى «هل من ناصر ینصرنى» حسین زمان لبیک گفتیم و به جبهه نبرد حق علیه باطل آمدیم و با کافران بعثى مى‌جنگیم و شما امت اسلامى باید (راه شهداى اسلام) را ادامه دهید.
کد خبر: ۲۷۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ - 01April 2018

شما امت اسلامى باید راه شهدا را ادامه دهیدبه گزارش دفاع پرس از زنجان، شهید «حسین رحیمی» سال ۱۳۴۴ در روستای «سهله» شهرستان «زنجان» در یک خانواده متوسط و مذهبی به دنیا آمد. وی سال‌های خاطرانگیز کودکی را در کنار خانواده سپری کرد و پس از چندی راهی مدرسه شد و تا مقطع سوم متوسطه ادامه تحصیل داد.

حسین قرائت قرآن را نزد شخصی در منطقه‌ «صدرجهان» زنجان فراگرفت. پدرش همیشه او را به جلسات قرائت قرآن می‌برد. زمانی که مقطع راهنمایی را سپری می‌کرد انقلاب اسلامی در اوج تظاهرات و راهپیمایی‌ها علیه رژیم شاهنشاهی بود.

حسین پس از مدرسه به تظاهرات می‌رفت و علیه رژیم شعار می‌داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فعالیت خود در پایگاه‌های بسیج ادامه داد و در حالی که سال سوم نظری را سپری می‌کرد به سپاه پاسداران رفت و به عنوان پاسدار نیم فعال یک دوره‌ یک ماهه آموزشی را گذراند.

با آغاز جنگ تحمیلی، ۲۶ آبان سال ۶۰ به جبهه آبادان اعزام شد و پس از مدتی به زنجان بازگشت و دوباره به منطقه‌ «شوش» اعزام شد و پس از چندی آماده‌ حضور در عملیات «فتح‌المبین» شد. در ادامه همین عملیات در ۲۰ اسفندماه ۱۳۶۰ در منطقه‌ی غرب شوش (کرخه) بر اثر جراحات وارده و سوختگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهرش را پس از تشیع در گلزار بالا (بهشت حضرت معصومه) زنجان به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید حسین رحیمی:

درود بر خمینى، ابراهیم زمان و درود بر امت غیور و شهید پرور ایران، درود بر پدران و مادرانى که فرزندانى چون على اکبر و قاسم تربیت کردند و به میدان مبارزه حق علیه کفر فرستادند.

اى ملت شریف ایران! در هر زمان پیرو و پشتیبان ولایت فقیه باشید و بدانید که پیروزى با آن‌هاست و ما به نداى «هل من ناصر ینصرنى» حسین زمان لبیک گفتیم و به جبهه نبرد حق علیه باطل آمدیم و با کافران بعثى مى‌جنگیم و شما امت اسلامى باید (راه شهداى اسلام) را ادامه دهید.

و تو اى مادر! مرا به بزرگواریت ببخش و امیدوارم خداى بزرگ از من راضى باشد.

شیون مکن مادر بر مرگ خون‌بارم/ بگذر زمن دیگر عزم سفر دارم/ گر کشته گردیدم در جبهه‌اى مادر/ بهرم مکن زارى/ بهرم مزن بر سر.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار