لاریجانی:

غربی‌ها منطقه راخوب نمی‌شناسند/ آمریکا داعش را به افغانستان می‌برد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها نگاه سنتی به منطقه دارند و هنگامی که متن تغییر درک نشود، پروسه غلطی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۲۷۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ - 14February 2018

غربی‌ها منطقه راخوب نمی شناسند/ آمریکا داعش رابه افغانستان می بردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی امروز (چهارشنبه 25 بهمن‌ماه) در دیدار با هیات پارلمانی اتحادیه اروپا اظهار داشت: روابط بانکی با اروپا به خوبی طبق برجام پیش نرفته و مطرح شدن این پیشنهاد از سوی شما مبنی بر اینکه در مسائل اقتصادی اتحادیه اروپا متفاوت از آمریکا تصمیم بگیرد، اگر این واقعیت رخ دهد، خوشحال کننده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها کشورهایی را ساخته‌اند و یک مشت دیکتاتور را نصب کرده‌اند و گاهی نیز کودتایی را تدارک دیدند، ادامه داد: مسئله این است که باید متوجه بود که تغییراتی به وجود آمده و شرایط جدیدی را ایجاد کرده و نسل جدیدی حاضر شده‌اند که ایده‌های جدیدی دارند. وقتی متن تغییر درک نشود، پروسه غلطی ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئله تروریسم برای شما مهم‌تر از آمریکایی‌ها است و ما نیز سالهاست که با تروریست درگیر هستیم.

لاریجانی با طرح این سوالات که چرا تروریسم به وجود آمده است؟ و چه کسی تروریست‌ها را به وجود آورد و آنها را مورد حمایت قرار داد؟ اظهار داشت: به کمک CIA، عربستان، امارات و پاکستان حدود 30 سال پیش تروریست‌ها در افغانستان به وجود آمدند و جریانی را به‌عنوان مقابله با شوروی ایجاد کردند و گمان می‌کردند این تروریست‌ها که با تفکر ایدئولوژیک آنها را سامان داده بودند، همیشه به‌عنوان ابزاری در اختیار آنها خواهد بود، در حالی که اتفاقاً تروریست‌ها نیز به آنها نگاه ابزاری داشتند. بعد از ماجرایی که درآمریکا انجام شد و آمریکا به افغانستان لشگرکشی کرد در حالیکه این اقدام نیز غلط بود و سبب شد تا جریان تروریسم پخش شود، سپس جنگ در عراق را انجام دادند و تروریسم جدیدی را ایجاد کردند، همچنین پس از ایجاد جنگ در لیبی تروریست‌های جدیدی در آنجا گسترش یافت.

وی با بیان اینکه وهابیت گروهی اندک هستند ولی حرف‌هایشان پایه تروریسم را تشکیل می‌دهد، گفت: در بحث حقوق بشر هم با همین نگاهی که مسلمانان همگی یکسان هستند از سوی غربی‌ها نگاه می‌شود.

وی افزود: آمریکایی‌ها داعش را با هلی‌کوپتر به افغانستان می‌برند، آیا شما نمی‌خواهید این مسائل را ببینید.

لاریجانی با بیان اینکه شاید آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد دردسر برای ایران یا روسیه هستند، گفت: این اقدام از همان اشتباهاتی است که 30 یا 40 سال پیش در مورد طالبان مرتکب شدند، ولی ما بلدیم با اینها چگونه رفتار کنیم و این تروریست‌ها برای حامیان فعلی آنها تبدیل به بلا می‌شوند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با طرح این سوال که چگونه اروپا می‌تواند مسائل حقوق بشر در بحرین را توجیه کند، گفت: آیا مفهوم دارد که یک عده در این کشور حق رأی داشته باشند ولی یک عده دیگر از حق رأی برخوردار نباشند. مخالفت ایران با بحرین بر سر همین مسائل است وگرنه موضوع دیگری وجود ندارد و ما با هم همسایه هستیم و مشکلی نداریم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها