استاندار ایلام:

مردم ایلام باید از ظرفیت‌های اربعین برای توسعه استان بهره‌مند شود

سلیمانی گفت: تردد میلیونی زائران اربعین از این استان باید به عاملی برای توسعه ایلام تبدیل شود.
کد خبر: ۲۷۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ - 14February 2018

به گزارش دفاع پرس از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، ظهر امروز (۲۵ بهمن) در دیدار با جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: تردد هزاران نفر در طول سال و به ویژه در ایام منتهی به اربعین و پس از بازگشت زائران از مرز مهران باعث شد که نارسایی‌ها و کمبودهای این استان در حوزه‌های مختلف نمود پیدا کند.

وی ادامه داد: قرار گرفتن در بن بست جغرافیایی در زمان رژیم بعث عراق باعث شده بود که ایلام در مسیر توسعه زیرساخت ها گام هایی چندانی بر ندارد و حجم محرومیت در این استان انباشته شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: با سرنگونی رژیم صدام حسین و بهبود قابل توجه سطح مناسبات ۲ دولت و ملت ایران و عراق روز به روز شاهد گسترش مناسبات هستیم و در این میان استان های مرزی همچون ایلام جایگاه ویژه ای در این عرصه پیدا کرده اند.

سلیمانی دشتکی گفت: سالانه شاهد افزایش تردد از مرز بین المللی مهران هستیم بطوریکه از ۵۰ هزار نفر در سال ۹۱ به حدود ۲ میلیون نفر در سال جاری رسید که باید به تناسب این افزایش جمعیت زیرساخت های مورد نیاز نیز ارتقا یابند.

وی اضافه کرد: امسال و در ایام اربعین حسینی هماهنگی بسیار خوبی میان دستگاه های متولی برقرار شد و باعث گردید کمترین مشکلی در تردد زائران داشته باشیم ولی باید تلاش کنیم مردم بیش از این از منافع تردد زوار بهره مند گردند.

استاندار ایلام افزود: مزایای اقتصادی تردد زائران نیز باید برای استان فراهم باشد تا مردم منطقه نیز بتواند از کنار این تردد کسب و کار خود را رونق و درآمدهای مناسبی کسب کنند.

سلیمانی دشتکی یکی از اصلی ترین نیازهای این امر را توسعه راه های مواصلاتی عنوان کرد که در سال های اخیر در این حوزه سرمایه گذاری سنگینی صورت گرفته است.

وی همچنین راه اندازی فرودگاه در شهر مهران را ضروری دانست و اظهار داشت: بدون شک با برقراری امنیت کامل در کشور عراق ابن کشور باید زیرساخت های خود را بازسازی کند و در این میان ایجاد فرودگاه می تواند در نقش آفرینی جمهوری اسلامی در این زمینه تعیین کننده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار