همزمان با ایام فاطمیه صورت می‌گیرد؛

تشییع و تدفین 6 شهید گمنام دفاع مقدس در قم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از تشییع پیکر 6 شهید گمنام دفاع مقدس در قم همزمان با 27 استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ - 14February 2018

به گزارش دفاع پرس از قم، «احمد حسینی» امروز در جلسه هماهنگی تشييع شهدای گمنام استان قم که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بنا بر تصمیم ستاد مرکزی تشییع و تدفین شهدا، به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام همزمان در 28 استان کشور برگزار خواهد شد؛ استان قم یکی از استان‌هایی است که مراسم تشییع شهدا را برگزار می‌کند.
مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم از درخواست 30 ارگان، نهاد، سازمان و مجموعه شهری برای تدفین شهید خبر داد و افزود: 4 مرکز برای تدفین این شش شهید در نظر گرفته شده است که دو شهید در دانشگاه علوم پزشکی قم واقع در پردیسان، دو شهید در دانشگاه باقر العلوم، یک شهید در مرکز آموزش پاسداری علویون و یک شهید در مجتمع صنایع شهدای بعثت تدفین می‌شوند.
وی ادامه داد: پیکر مطهر دو شهید 19 و 20 ساله که به ترتیب در مناطق عملیاتی زبیدات و سومار در سال های 67 و 61 به شهادت رسیده اند، در دانشگاه علوم پزشکی تدفین می شود.
دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم افزود: همچنین پیکر شهید 20ساله که در سال 67 در منطقه زبیدات عراق و پیکر مطهر شهید 24 ساله که در جزیره ام الرصاص در سال 65 به درجه شهادت نائل شده اند، در دانشگاه باقر العلوم تشییع و خاکسپاری می شود.
وی تصریح کرد: همچنین پیکر شهید 22ساله که در سال 61 در منطقه شرهانی به شهادت رسیده است، در مجتمع آموزش پاسداری علویون تشییع و تدفین خواهد شد و مجتمع صنایع شهدای بعثت میزبان پیکر مطهر شهید 28ساله است؛ این شهید در سال 68 در منطقه شرق دجله به درجه شهادت نائل آمده است.
مراسم تشییع شهدا روز دوشنبه 30 بهمن ماه ساعت 9 صبح، از مسجد امام حسن عسگری(ع) به سمت حرم مطهر برگزار می شود.
تاکنون 71 شهید گمنام در 39 نقطه از استان قم تدفین شدند.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار