پیشروی نیرو‌های ترکیه در غرب عفرین

نیرو‌های ترکیه و گروه‌های مسلح هم‌پیمان آن از ۲ محور به سمت منطقه مهم «جندیرس» در عفرین استان حلب سوریه در حال عملیات هستند.
کد خبر: ۲۷۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ - 15February 2018

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، ارتش ترکیه و عناصر هم‌پیمانش که گروه‌های مسلح متحد گروهک «ارتش آزاد» هستند از ۳۰ دی‌ماه گذشته عملیاتی را علیه شبه نظامیان کرد در منطقه عفرین سوریه آغاز کردند.

با وجود این‌که بیشتر منابع خبری از پیشروی اندک نیرو‌های ترکیه خبر می‌دهند، ولی وبگاه معارض «عنب» گزارش داد که این نیرو‌ها به نزدیکی منطقه «جندیرس» در غرب عفرین رسیده‌اند.

به گفته «عنب بلدی»، تسلط نیرو‌های ترکیه بر جندیرس بسیار نزدیک است و تا ساعاتی دیگر از محور «راجو» در سمت شمال غرب عفرین عملیات خود را آغاز می‌کنند.

در خصوص تلفات حملات ترکیه به عفرین نیز، گروه موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» که بیشتر عناصر آن کرد‌های وابسته به «یگان‌های مدافع خلق» هستند خبر داد، که ۱۸۰ غیر نظامی کشته و ۴۱۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.

نیرو‌های کرد نیز می‌گویند که حملات ترکیه و ارتش آزاد را در همه محور‌ها دفع و ۵۱ خودروی نظامی ترکیه را منهدم کرده‌اند.

براساس نقشه‌های میدانی باید گفت که نیرو‌های ترکیه از ۲ محور در حال انجام عملیات هستند؛ نخست سمت شمال جندیرس و محور دوم در بخش جنوبی آن است.

نیرو‌های ترکیه به نزدیکی «جندیرس» در غرب عفرین رسیده‌اند

وبگاه خبری مراسلون نیز گزارش داد که نیرو‌های ترکیه در منطقه «بلبله» در شمال عفرین بر شهرک‌های «عمر سیمو»، «تل الحاووظ» و «سعر نجکة» مسلط شده‌اند.

این نیرو‌ها همچنین بر مناطق «حج سکندر»، «دیر بلوط»، «محمدیة»، «تل العماره» و «ارشلی» در جندیرس واقع در محور جنوب غرب عفرین سیطره یافتند.

نیرو‌های ترکیه به نزدیکی «جندیرس» در غرب عفرین رسیده‌اند

کما این‌که رسانه‌های معارض از تسلط نیرو‌های ترکیه و ارتش آزاد بر منطقه «کودا» در راجو واقع در غرب عفرین خبر دادند.

نیرو‌های کرد اما طی روز‌های گذشته در محور‌های مختلف عفرین چندین بار حملات نیرو‌های ترکیه را دفع کرده‌اند.

در همین راستا «محمد حمادین» سخنگوی گروه تروریستی «الجیش الوطنی» نیز ادعا کرد که یگان‌های مدافع خلق کرد مانع از خروج افراد غیرنظامی از روستا‌ها و شهرک‌ها می‌شوند و همین مسئله بر تعداد تلفات آنان افزوده است.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار