فرمانده نیروی دریایی ارتش:

نیروی دریایی برای شکست انحصار استکبار دریایی حرکت می‌کند

امیر دریادار «حسین خانزادی» با بیان اینکه ایران حضور پررنگ در آب‌های آزاد و اقیانوس هند دارد، گفت: نیروی دریایی برای شکستن انحصار استکبار در حوزه دریا گام برمی‌دارد.
کد خبر: ۲۷۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ - 15February 2018

نیروی دریایی برای شکست انحصار استکبار دریایی حرکت می‌کندبه گزارش دفاع پرس از ساری، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش، صبح امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس ملی «مدیریت دانش» در دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، با اشاره به اهمیت برجسته فناوری و دانش در حوزه دریا، اظهار داشت: عرصه دریا یک عرصه پیچیده و سخت است و از بین ۲۰۰ کشور دنیا، ۴۴ کشور در خشکی محصور هستند و مابقی کشور‌ها باید حضور معناداری در دریا داشته باشند تا با استفاده از امتیازات، مرز امکانات ملی را افزایش دهند.

وی افزود: کشور‌هایی که دارای دریانوردان ماهر هستند و در زمینه صنعت کشتی‌سازی حرف‌های جدی دارند، استفاده زیادی از دریا خواهند برد.

امیر دریادار خانزادی ادامه داد: در حوزه نظامی، چند کشور محدود در اقیانوس هند و دریای آزاد حضور دارند و ایران در شمال اقیانوس هند حضور پررنگ دارد و این نشان از پیچیدگی فناوری‌های عرصه دریا است.

وی با اشاره به اهمیت فناوری در حوزه دریا، گفت: فناوری‌های جدید و اشکال جدید در عرصه دریا وجود دارد و بسیاری از کشور‌ها حضور معناداری در دریا ندارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این‌که علم و فناوری ۲ موضوع به هم پیوسته است، بیان داشت: در مقاطع مختلف تلاش می‌کنیم که نیروی انسانی را خوب تربیت کنیم.

وی با اشاره به شاخص‌های نیروی نظامی شامل «ایمان»، «شجاعت» و «دانش»، افزود: دانش از شاخصه‌های اصلی نیروی نظامی است و اگر دانش وجود نداشته باشد، به‌کارگیری ابزار‌ها برای مقابله با استکبار جهانی کند می‌شود.

امیر دریادار خانزادی تصریح کرد: مجموع دانشی کشور و نیرو‌های مسلح باید در مسیر حرکت کنند تا در تراز جهانی حرف‌های معنا داری برای گفتن داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای ساختن نیروی دریایی در شأن جمهوری اسلامی و شکستن انحصار استکبار دریایی در حوزه دریا حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها