جانشین فرمانده کل ارتش:

هدف علوم دفاعی قطع وابستگی و رسیدن به استقلال و عزت است

امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» گفت: در نظام علمی و بنیه دفاعی، باید سراغ علومی برویم که ما را از وابستگی خارج کند و به استقلال و عزت برساند.
کد خبر: ۲۷۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ - 15February 2018

هدف علوم دفاعی قطع وابستگی و رسیدن به استقلال و عزت استبه گزارش دفاع پرس از مازندران، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس ملی «مدیریت دانش» در دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، با اشاره به کشف روابط بین پدیدها و اسرار خلقت، اظهار داشت: باید به این پدیده‌ها به عنوان یک دریچه علمی توجه شود.

وی با بیان این‌که ۶۰۰ سال قانون «ابوعلی سینا» در اروپا تدریس می‌شد، افزود: علم «ابوعلی سینا» متأثر از علوم اکتسابی و علم حضوری است.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان این‌که ایران و اسلام نقش به‌سزایی در علوم اروپا و نوزایی علوم در اروپا دارند، گفت: متأسفانه علم در اروپا به انباشت سلاح به جنگ‌های جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: علمی که توانست توانمندی‌های زیادی برای اروپا به بار آورد به دلیل دور بودن از اخلاق به جای آن‌که سعادت بشری را دامن زد، به جنگ‌های جهانی و میلیون‌ها کشته روی آورد.

امیر دادرس تأکید کرد: علم باید ما را به منزل مقصود برساند و اگر همراه علم تذهیب و اخلاق نباشد، جز برای نابودی بشر به خدمت هیچ کس درنخواهد آمد.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اگرچه حرکت در مسیر علمی باید تابع قواعد علمی باشد، اما در نظام علمی و بنیه دفاعی باید سراغ علمی برویم که ما را از وابستگی خارج کند و ما را به استقلال و عزت برساند.

وی خاطرنشان کرد: علم باید نیاز امروز جامعه بشری باشد و موضوعات باید برگرفته از نیاز امروز جامعه باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها