هاشمی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

حمایت شهرداری از ایجاد بخش‌های «انقلاب اسلامی» و «تهران» در موزه دفاع مقدس

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از حمایت و پشتیبانی این شورا و شهرداری تهران جهت ایجاد بخش‌های «انقلاب اسلامی» و «تهران» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ - 15February 2018

حمایت شهرداری از ایجاد بخش‌های «انقلاب اسلامی» و «تهران» در موزه دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت تاریخ اظهار داشت: ایران کشوری باستانی و دارای اهمیت سوق‌الجیشی در منطقه است و این موضوع می‌تواند برای جهانیان نیز مهم فرض شود.

وی ادامه داد: زحمات زیادی کشیده شد تا باغ‌موزه دفاع مقدس احداث شود و با تدبیر رهبر معظم انقلاب این موزه به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تغییر یافت.

هاشمی تصریح کرد: برای اینکه این موزه بین‌المللی شود و پس از گذشت 40 سال مورد توجه مردم کشورمان و گردشگران و مقامات خارجی قرار گیرد، بخش انقلاب اسلامی موزه به اندازه بخش دفاع مقدس اهمیت یافته است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: بخش انقلاب اسلامی کمک می‌کند تا جوانان ما با انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن آشنا شوند و مورد هجمه‌ی رسانه‌های بیگانه که به تحریف انقلاب می‌پردازند، قرار نگیرند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این در خصوص بخش انقلاب اسلامی در موزه تدابیری اندیشیده نشده بود؛ لذا با تاکید بر موضوع انقلاب اسلامی در جلسه هیات امنا، در شورای شهر و شهرداری بحث و تبادل نظر خواهیم کرد، تا به پشتیبانی و تقویت این موضوع بپردازیم. باید کمک کنیم تا به زودی بخش انقلاب اسلامی در موزه ایجاد شود.

هاشمی گفت: هر استان دارای یک موزه دفاع مقدس است. این موزه نیز که در تهران واقع شده و در ابتدا با نگاه ملی ساخته شده است، باید بخش تهران و نقش تهران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  به آن اضافه شود که قرار شده این کار انجام گیرد.

رئیس شورای شهر تهران در پایان گفت: بنده در این جلسه پیشنهاد دادم که صنایع دفاعی نیز در موزه به نمایش گذاشته شود. اقداماتی در حوزه صنایع دفاعی صورت گرفته که قرار شد جانمایی آن در دستور کار قرار گیر؛ لذا در شهرداری و شورای شهر با هم‌فکری سردار کارگر و مدیرعامل موزه تصمیماتی را در راستای مواردی که ذکر شد، اتخاذ و در جهت تامین اعتبارات آن تلاش خواهیم کرد، تا شاهد فعالیت‌های بیشتری باشیم؛ البته موزه نیز باید محل درآمدهایی داشته باشد، تا درآمدهایش افزایش یابد و این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها