سردار نقدی در دوره نخبه‌پروری اندیشه ولایت:

انتخاب رهبری دانشمند اوج هوشمندی یک ملت است

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران گفت: آنچه که واضح است در حال حاضر راه پیشرفت اطاعت از ولایت فقیه است، این اوج هوشمندی یک ملت است که رهبری برای خود انتخاب کند که دانشمند باشد.
کد خبر: ۲۷۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ - 15February 2018

انتخاب رهبری دانشمند اوج هوشمندی یک ملت استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در افتتاحیه دوره نخبه‌پروری اندیشه ولایت که در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار داشت: الگوی زندگی اجتماعی انسان‌ها ممکن است بر مبنا‌های متفاوتی باشد؛ حاکمیت طبقه کارگر، حاکمیت سرمایه و پول، حاکمیت قدرت برتر بر اساس قدرت نظامی و زور، اما آن الگویی که در ظاهر برتر است، حاکمیت مردم بر مردم است؛ ولی هیچ‌یک از ما آن‌ها را نمی‌پذیریم؛ بلکه حاکمیت فقط از آن خداست.

وی ادامه داد: هر کارخانه‌ که محصولی تولید می‌کند، خود نیز بروشور آن را ارائه می‌کند؛ پس کسی که این دنیا را خلق کرده شیوه اداره آن را صادر می‌کند؛ لذا باید در مقابل حکم خدا تمکین کرد؛ زیرا اگر بخواهیم بهترین بهره‌برداری را از محصولی داشته باشیم، باید به کاتالوگ آن محصول توجه و به فرامین سازنده آن عمل کنیم.

سردار نقدی گفت: آنچه که واضح است در حال حاضر راه پیشرفت اطاعت از ولایت فقیه است. این اوج هوشمندی یک ملت است که رهبری برای خود انتخاب کند که دانشمند باشد؛ یعنی سرمنشا مدیریت، روانشناسی، جامعه‌شناسی و دیگر علوم مربوط به انسان باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دانشمند کم و بیش هست؛ اما رهبر باید خالی از هوای نفس باشد و براساس نفع و ضرر خود فتوا صادر نکند.

وی ادامه داد: ولایت فقیه که بالاترین درجه علم است و باید خالی از هوای نفس باشد، خصوصیت سومی هم باید داشته باشد و آن هم عامل بودن است.

سردار نقدی گفت: رهبر معصوم نیست، اما به واسطه این‌که تلاش می‌کند تا به حقیقتی برسد تا به وسیله آن بندگان را امر و نهی کند، خدا او را هدایت و یاری می‌کند و به هدف می‌رساند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران یادآور شد: رهبر انقلاب خود فرمودند «من را هم نقد کنید»؛ اما عده‌ای فقط به دنبال نقد ایشان هستند. خورشید هم سراسر نور نیست و چاله‌هایی دارد، اما آیا می‌توانید به چشمان خود با خورشید نگاه کنید و چاله‌های آن را ببینید؟

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار