در جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفت؛

تصویب سند ملی راهیان نور و آیین نامه نظارت بر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس

در ششمین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس «سند ملی راهیان نور» و «آیین نامه نظارت بر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس» به تصویب رسید.
کد خبر: ۲۷۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ - 15February 2018

تصویب سند ملی راهیان نور و آیین نامه نظارت بر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، صبح امروز و در ششمین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پس از ارائه گزارش عملکرد و دستاوردهای 5 ساله بنیاد توسط سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد، بحث و بررسی در خصوص چند موضوع در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه ابتدا در خصوص سند ملی راهیان نور که پیش از این کلیات پیش نویس آن در پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تصویب رسیده بود، بررسی شد و سپس این سند با رای اعضا به تصویب رسید؛ البته مقرر شد اصلاحاتی در متن آن توسط شورای سیاست‌گذاری راهیان نور صورت بگیرد.

همچنین قرار است این سند پس از انجام اصلاحات جهت تایید و تصویب خدمت فرمانده معظم کل قوا ارسال شود و پس از تایید معظم له، در کشور اجرا شود.

موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، آیین‌نامه نظارت بر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس بود که پس از گفت‌وگوها و نقدها این آیین نامه با انجام اصلاحات و ویرایش‌هایی مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین اعضای هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصویب کردند تا معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح به جمع اعضای هیات امنا بپیوندد.

فضای مجازی، نقش اصناف در دفاع مقدس، ترویج علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، راهیان نور و نقش دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این حرکت عظیم فرهنگی، 2 واحد درسی علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و نقش پزشکان در دفاع مقدس از دیگر مباحثی بود که در این جلسه بدان پرداخته شد.

همچنین گزارشی از اعتبارات و بودجه سال 96 به استحضار اعضا رسانده شد و بودجه سال 97 به تصویب رسید.

گفتنی است؛ در ششمین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به ریاست سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار اصلانی نماینده معاون هماهنگ کننده سپاه، حجت‌الاسلام ملکدار نماینده مدیر حوزه‌های علمیه، حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور، محسن جوادی نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غفاری نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ایازی نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معصومی‌راد نماینده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، رنجبر نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اصغر مسعودی نماینده رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار