مسئول دارالقرآن حرم امام خمینی (ره) اعلام کرد؛

پشتیبانی دارالقرآن حرم امام خمینی (ره) از جلسات خانگی قرآن

حجت‌الاسلام قائمی‌نیک گفت: این دارالقرآن بستری برای گرد هم آوردن صاحبان دل از جنس دین است. ما به دنبال برقراری ارتباط با جلسات خانگی قرآن به منظور پشتیبانی و خدمات خدمت‌رسانی به این مجموعه‌ها هستیم.
کد خبر: ۲۷۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶ - 15February 2018

پشتیبانی دارالقرآن حرم امام خمینی (ره) از جلسات خانگی قرآنبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس،‌ حجت‌الاسلام روح‌الله قائمی‌نیک مسئول دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی (ره) در نخستین همایش «تجلیل از خادمان قرآن» که پیش از ظهر امروز (پنجشنبه 26 بهمن‌ماه) در حرم امام راحل برگزار شد، با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا الگویی هستند که اسوه بودن ایشان بر تمام انسان‌های خاکی است؛ شخصیت حضرت صدیقه کبری (س) شخصیت تک‌بُعدی نبوده است و شخصیت ایشان ذو ابعاد بوده و وجوه مختلف اجتماعی را شامل می‌شود.

وی گفت: حضور اجتماعی حضرت زهرا (س) در قالب نقش‌های مادری، همسری و... ابعاد مختلفی است که در روایات اسلامی بسیار به آن پرداخته شده و علما به توضیح و تفصیل این ابعاد همت گماشته‌اند؛ حضرت زهرا(س) آنجا که نیاز به حضور اجتماعی و دفاع از ولایت شد بدون هیچ ترسی، شجاعانه، عالمانه، صابرانه، مقتدرانه در اجتماع حضور پیدا کردند و صرفاً در مسئله حمایت از ولایت اینچنین نبودند. اگر به متون و روایاتی که از این بانوی بزرگوار به دست ما رسیده مراجعه کنیم متوجه می‌شویم حضرت زهرا (س) در ابعاد مختلف اجتماعی در جامعه حضور داشته است.

مسئول دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی (ره) خطاب به خادمان جلسات قرآنی خانگی بانوان گفت: مهمترین بُعد که شما آن را پیشه خود کرده‌اید، تعلیم و تعلم قرآن است و همین مسئله مهمترین ویژگی حضرت زهرا(س) بود ایشان به عنوان یک مفسر قرآن، معلم قرآن و معلم اخلاق نقش‌آفرینی کرده‌اند از این رو متوقع هستیم بانوان مذهبی این ابعاد را در الگوبرداری از این اسوه تاریخ داشته باشند.

وی با اشاره به نقش تاریخی زنان مؤمن و متدین در پیشبرد اهداف انقلاب و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی گفت: آنچه که تاکنون به قشر بانوان مخصوصاً بانوان مذهبی روا داشته شده این است که باید در حضور و نقش‌آفرینی بانوان تجدید نظر شود و توجه بیشتری را در این خصوص مبذول داشت بنابراین بانوان باید حضور پررنگ‌تری در اجتماع داشته باشند.

قائمی‌نیک تصریح کرد: از معجزات قرآن این است که توجه به بانوان قرآنی و دینی به رغم تبلیغات منفی علیه دین و قرآن و انقلاب انجام می‌شود و استقبال بانوان از دارالقرآن حرم امام خمینی (ره) با تمام کمبود امکانات صورت گرفت و این پیام بسیار مهمی است امیدوارم در ادامه مسیر ما را تنها نگذارند.

وی خاطرنشان کرد: دارالقرآن حرم امام خمینی (ره) بستری برای گردهم آوری صاحبان دل از جنس دین است. ما به دنبال برقرای ارتباط با جلسات خانگی قرآن به منظور پشتیبانی و خدمات خدمت‌رسانی به این مجموعه‌ها هستیم البته این ارتباط دو طرفه است. ما با نیازسنجی‌هایی که در قالب ارسال فرم‌هایی به جلسات خانگی داشته‌ایم برای جلسات خانگی برنامه‌ریزی‌هایی نموده و خدمات آموزشی متناسب با آنها را نیز ارائه خواهیم داد.

مسئول دارالقرآن حرم امام خمینی (ره) با اشاره به هدف از تأسیس این دارالقرآن اظهار داشت: ما معتقدیم باید به روزهای زیبا و پر شور شور و هیجان ابتدای انقلاب بازگردیم و همدلی‌ها دوباره ایجاد شود و این جز به دست بانوان قرآنی محقق نخواهد شد. تأثیرگذاری بانوان در کوچکترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده، بیشترین نقش را دارد از این رو تقاضا داریم نقش پررنگ و مادری و همسری و دختری خود را معطوف به این مسئله کنید تا بتوانیم فضای پرشور و هیجان درون جلسات خانگی را گسترش داده و کیفیت جلسات را بالا ببریم.

نخستین همایش «تجلیل از خادمان قرآن» با حضور 10 هزار نفر از قرآن‌آموزان جلسات خانگی بانوان، برگزار شد و در آن اساتید خانگی قرآن کریم مورد تجلیل قرار گرفتند که بدون گرفتن هزینه‌ای در راه قرآن گام برداشته‌اند.ش

طبق اطلاع‌رسانی قبلی روابط عمومی دارالقرآن حرم امام خمینی (ره)، قرار بود آیت‌الله جوادی آملی و حجج اسلام محسن قرائتی، حسین انصاریان و سیدحسن خمینی در این همایش حضور یابند که هیچ یک از این سخنرانان امروز در مراسم حضور نداشتند و روابط عمومی دارالقرآن حرم مطهر نیز هماهنگی‌ شایسته‌ای نسبت به حضور خبرنگاران برای پوشش این همایش نداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها