حجت‌الاسلام دانش:

طلاب و روحانیون در عرصه دفاع مقدس نقش آفرینی اثرگذار داشتند

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: طلاب و روحانیون در عرصه دفاع مقدس نقش آفرینی اثرگذاری داشتند که شهادت ۱۰۰ روحانی استان مرکزی نمونه‌ای از آن است.
کد خبر: ۲۷۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶ - 15February 2018

طلاب و روحانیون در عرصه دفاع مقدس نقش آفرینی اثرگذار داشتندبه گزارش دفاع پرس از اراک، حجت‌الاسلام محمدحسن دانش روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از روحانیان و طلاب نقش آفرین عرصه دفاع مقدس استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: آقا مصطفی خمینی و شهید محلاتی دو روحانی شهید گرانقدر مسیر انقلاب اسلامی هستند که هردو از خطه استان مرکزی برخاسته اند.

وی افزود: استان مرکزی از موهبت نام ارزشمند ۱۰۳ روحانی شهید، ۱۵۲ رزمنده طلبه و روحانی، ۵۵ جانباز و دو آزاده روحانی برخوردار است که مایه عزت انقلاب و اقتدار کشور شده اند، حقایق همچنان باقی و شهیدان همواره زنده هستند و استقامت خود را در عمل به عهد با پروردگار همچنان حفظ کرده اند.

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: علاوه بر اهمیت تجلیل از شهدا و ایثارگران طلبه در ایام دفاع مقدس، شرح تاریخ جنگ یکی از وظیفه های مهم روحانیون است، زیرا مدافعانی که از قشر روحانیت برای دفاع از میهن اسلامی و انقلاب در صحنه حاضر شده اند کمتر از سایر اقشار نبوده اند.

حجت‌الاسلام دانش تصریح کرد: روحانیون جامعه باید بکوشند تا بدون وابستگی به هیچ جناحی از ارزش های انقلاب و دفاع مقدس بیشتر برای مردم سخن بگویند، خوشبختانه استان مرکزی با همکاری دستگاه های مرتبط توانست برای نخستین بار همایش تجلیل از شهدا و جانفشانان طلبه در دفاع مقدس را برگزار کند که این اقدام جای افتخار و تقدیر دارد.

همچنین حجت‌الاسلام قاضی‌زاده نیز در این جلسه اظهار داشت: عده ای که با علما و روحانیون مخالفت دارند مدعی هستند که این قشر در ایام جنگ هیچ اقدامی نکرده اند اما مردم ما باید بدانند که این حرف ها تنها بیانات افراد ضد انقلاب است.

وی افزود: امام خمینی (ره) به واسطه سرمایه علمی و تقوایی والایی که داشت توانست ایران را دگرکون سازد و ما با الگو برداری از خصیصه های معنوی امام راحل در می یابیم که مادام ایام جوانی باید به کسب علم و تقوا بگذرد و زمانی که این دو با هم کسب گردد، پیروزی حاصل می شود.

حجت‌الاسلام قاضی‌زاده ادامه داد: شهدای دفاع مقدس در ایام جنگ برای پیشرفت و استمرار اسلام ناب در عرصه شهادت از یکدیگر سبقت می گرفتند و ثمره این رشادت ها امنیت حاکم و عظمت موجود امروز جمهوری اسلامی ایران است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار