سردار محمد باقرزاده:

قبور شهدا تریبون دائمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قبور مطهر شهداء تریبون دائمی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و سکویی برای پرواز به اوج انسانیت و کمال است.
کد خبر: ۲۷۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ - 16February 2018

قبور شهدا تریبون دائمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

سردار «محمد باقرزاده» در آخرین روز از سفر خود به استان مرکزی با هدف نقطه یابی مکان های مورد نظر به منظور تدفین شهدای گمنام در شهرستان های استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی با اشاره به نتیجه نهایی از این سفر اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته در شهرستان های استان مرکزی و بررسی وضعیت هر کدام از این مناطق برای 13 نقطه استان مرکزی، 27 شهید گمنام در نظر گرفته شده که به یاری خداوند در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در این استان تشییع می شوند.

وی افزود: با توجه به بررسی شرایط و وضعیت حوزه علمیه خاتم در شهر اراک، برای این محل به نیت امام حسین (ع) سه پیکر مطهر در نظر گرفته شده است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مهم ترین و اصلی ترین هدف از تشییع پیکرهای مطهر شهدا ترویج فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار و شهادت است و در برخی مکان ها نظیر حوزه های علمیه این هدف همراه با نگاه تربیتی است.

سردار باقرزاده با اشاره به ثمرات و برکات وجود قبور شهدا در سطح شهر گفت: در واقع وجود این پیکرهای مطهر و قبورشان همانند سکویی برای پرواز به سمت انسانیت است و وجودشان تریبونی دائمی برای ترویج این فرهنگ غنی و ارزشی است.

وی ادامه داد: وجود این قبور مطهر در فضایی نظیر این حوزه به معنایی دیگر همانند استادی برای طلاب است که با انس و احساس پیوستگی با آنها می توانند در مسیر رشد انسانی حرکت کنند و در واقع دم و بازدمشان با شهدا یکی شده و از آنها الگوپذیری کنند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: با برگزاری مراسم معنوی نظیر زیارت عاشورا، دعای عرفه و غیره در این اماکن و دعوت از خانواده های شهدا، مدارس و دانش آموزان و اقشار دیگر می توانیم جامعه را از حضور شهدا عطرآگین کنیم.

سردار باقرزاده با اشاره به فعالیت های مختلف فرهنگی در جوار قبور شهدا گفت: بازسازی نبردهای هشتادگانه دفاع مقدس، برگزاری شب های خاطرات ـ که از دل همین خاطرات سبک زندگی اسلامی استخراج می شودـ، اشعار حماسی دفاع مقدس ـ که می توان تبدیل به سرود کرد ـ، نقد کتاب دفاع مقدس و غیره از جمله فعالیت‌های فرهنگی در جوار مزار شهداست.

وی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند که ترویج فرهنگ کتابخوانی یک فریضه است، از این رو پیرو همین فرمایشات ایشان، ما 20 هزار عنوان کتاب دفاع مقدس داریم که در 14 سبک ادبی از داستان گرفته تا شعر، خاطرات و رمان و غیره نگارش شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار