سردار غیب‌پرور:

آفت امروز جامعه توجه و اتصال برخی مدیران به کانون‌های قدرت و ثروت است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وقتی مدیری متوجه یا متصل به کانون‌های ثروت و قدرت شود و در این راه اصل خود را فراموش کند، دچار انحراف خواهد شد؛ در واقع این همان آفتی است که جامعه با آن مواجه است.
کد خبر: ۲۷۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ - 16February 2018

آفت امروز جامعه توجه و اتصال مدیران به کانون‌های قدرت و ثروت استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «غلامحسین غیب پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین شامگاه پنجشنبه در جمع نمازگزان مسجد سپه سالار حسین (ع) تهرانپارس با بیان اینکه اولین مدافع حرم حضرت زهرا (س) است، اظهار داشت: بزرگ مدافع حرم آل الله حضرت صدیقه زهرا (س) است، زیرا وقتی دشمنان اهل بیت به در خانه علی (ع) یورش آوردند اقدام ایشان در باز نکردن درب منزل حضرت علی (ع)، دفاع از خانه ایشان نبود بلکه از حرمت تمام کائنات یعنی امیرالمومنین (ع) دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه این اقدام در دوران تابعان روی نمی‌دهد بلکه در دوران صحابه چنین اقدامی انجام می‌شود، افزود: صحابه کسانی هستند که پیامبر اسلام (ص) را از نزدیک دیده و درک کردند، اما چه می‌شود مردمانی که ایشان را درک کرده اند با دختر رسول خدا (ص) چنین برخوردی می‌کنند؟

وی ادامه داد: در غدیر خم همه آمدند و با علی (ع) بیعت کردند، اما بعد از ۷۱ روز که پیامبر اسلام (ص) رحلت می‌کند چه اتفاقی روی می‌دهد که همان مردم حاضر در غدیر خم، ۱۸۰ درجه دچار چرخش می‌شوند و در ماجرای ثقیفه دستان علی را می‌بندند و در کوچه‌های مدینه ایشان را می‌کِشند؟

سردار غیب پرور با تاکید بر اینکه می‌بایستی بر روی این موضوع به عنوان یک سئوال توقف و فکر کرد، بیان داشت: امان از روزی که جامعه دچار غفلت شود و امان از روزی که سردمداران یک جامعه متکی به قدرت و ثروت شوند.

وی با بیان اینکه متکی شدن سردمداران جامعه به قدرت و ثروت اتفاقی بود که در این مدت ۷۱ روز روی داد، اضافه کرد: مدیران و مسئولان آن زمان مانند زبیر دچار دنیاطلبی شدند و به کانون‌های ثروت نگاه کردند؛ در این مدتی که ذکر شد کانون‌های ثروت خودنمایی می‌کنند البته این موضوع تکیه بر کانون‌های قدرت و ثروت مخصوص دوران حضرت علی (ع) نیست، زیرا این موضوع در تمام دوران رهبران الهی وجود داشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه عنوان کرد: آن چیزی که آفت امروز ما هم محسوب می‌شود همین موضوع است؛ چون هر مدیری که می‌بینید دچار انحراف و مشکل می‌شود، شک نکنید یا متوجه کانون‌های ثروت است و یا متاسفانه با اتصال به کانون‌های قدرت، اصل خود را فراموش کرده است.

وی تاکید کرد: بنابراین حضرت زهرا (س) هزینه‌ای است که دنیای اسلام برای حفظ ولایت امیرالمومنین (ع) پرداخت کرد؛ به همین دلیل می‌گوییم باید ایشان را به عنوان اولین مدافع ولایت علوی نامید.

سردار غیب پرور در ادامه با بیان اینکه دین داری هزینه دارد، گفت: هزاران شهید هزینه نگاهداشت انقلاب اسلامی در ایران شد؛ بسیاری از متدینین و انقلابیون و رزمندگان قدیمی فکر می‌کردیم اکنون که سال‌های سال از پایان دفاع مقدس گذشته اگر دوباره حادثه‌ای مانند دفاع مقدس روی دهد، چه می‌شود؟

وی اظهار داشت: این بار نه در شلمچه یا جزایر مجنون بلکه هزاران کیلومتر دورتر از مرز‌های کشورمان خداوند صحنه‌ای ایجاد کرد که مرد را در آن صحنه می‌بایستی تشخیص داد؛ غیرتمندان دیندار رفتند در حلب، حمص، ادلب، تدمر و ... جوانان امروز جانفشانی‌هایی کردند که در سال‌های دفاع مقدس نبودند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپس با اشاره به اینکه حفظ این انقلاب پایمردی می‌خواهد، افزود: دشمن پای دشمنی خود ایستاده و قرار نیست دشمنی نکند، چون کار دشمن، دشمنی کردن است؛ آمریکایی‌ها زمانی دست از دشمنی خود با مردم کشورمان دست بر می‌دارند که اعلام کنیم از پیغمبر گذشتیم، کاری هم به انقلاب نداریم و بی خیال شهدا شویم؛ در این صورت است که آمریکا دیگر کاری با ما ندارد و چنان دنیایی هم برای ما فراهم می‌کنند که در مخیله ما نگنجد.

وی تاکید کرد: آیا با وجود این همه جانفشانی، مقاومت، ایثار و افتخار زیبنده است که من مدیر سستی، غفلت و تنبلی کنم و پای سفره شهدا هم بنشینم، اما دنیای خودم را بسازم؟ آیا این شدنی است؟ در حالی که بواسطه وجود نیروی انسانی مستعد و باهوش در کشورمان اگر به خودمان بیاییم نیازی به بیگانگان نخواهیم داشت.

سردار غیب پرور در ادامه با بیان اینکه در عرصه فرهنگی ده‌ها شبکه ماهواره‌ای علیه این مردم در حال فعالیت هستند ادامه داد: در وقایع ناآرامی‌های خیابانی اخیر که در برخی شهر‌ها ترقه بازی‌هایی هم صورت گرفت، تحریک به ایجاد و بروز این ناآرامی‌ها بوسیله شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی صورت گرفت و این در حالی بود که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند که فضای مجازی قتلگاه جوانان است؛ ایشان چقدر درباره این گونه موارد تذکر دهند.

وی اظهار داشت: ما به فضل خدا با شهیدان عهد کردیم پای این انقلاب بایستیم و می‌ایستیم.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها