یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) فردا آغاز می‌شود

یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) فردا آغاز می‌شود و چهار هزار و ۶۰۸ نفر در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۲۷۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ - 16February 2018

یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) فردا آغاز می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) صبح فردا (شنبه ۲۸ بهمن ماه) ویژه آقایان با پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله‌العظمی «جعفر سبحانی» در مجتمع فرهنگی نور قم آغاز خواهد شد.

در این دوره از مسابقات، چهار هزار و ۶۰۸ نفر شرکت دارند که ۵۰۵ نفر آنان از اتباع غیر ایرانی از ۱۶ کشور جهان هستند.

این مسابقات در رشته‌های حفظ کل با ۵۰۱ نفر، حفظ ۲۰ جزء با ۴۱۹ نفر، حفظ ۱۰ جزء با یک هزار و ۱۲۱ نفر، حفظ ۵ جزء با یک هزار و ۵۴ نفر، قرائت قرآن با ۹۴۹ نفر و ترتیل قرآن با ۵۶۴ نفر متسابق برگزار خواهد شد.

بیشترین شرکت‌کنندگان این مسابقات به ترتیب از استان‌های قم با یک هزار و ۸ نفر، تهران با ۸۲۹ نفر، اصفهان با ۴۲۸ نفر، خراسان رضوی با ۲۶۵ نفر و استان مرکزی با ۱۷۹ نفر هستند.

این مسابقات در ۲ مقطع سنی زیر ۱۶ سال با یک هزار و ۷۵۰ نفر و بالای ۱۶ سال با ۲ هزار و ۸۵۸ نفر برگزار می‌شود و از یک نونهال ۶ ساله تا پیرمرد ۶۹ ساله در آن حضور دارند.

دارالقرآن امام علی (ع) یک نهاد مردمی است که از بودجه‌های دولتی هیچ بهره‌ای ندارد و صرفا با تامین هزینه‌های آن توسط محمد انصاری موسس و بانی این دارالقرآن اداره می‌شود.

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها