استاندار لرستان:

باید در حوزه استقلال اقتصادی بیشتر تلاش کنیم/ اشتغال بیکاران استان لرستان در توان دولت نیست

«سید موسی خادمی» گفت: ملت ما نیازمند این است که در حوزه استقلال کار کند، استقلال در حوزه سیاسی به طور کامل برقرار است، اما در حوزه اقتصاد باید اقدمات بیشتری را انجام داد،
کد خبر: ۲۷۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹ - 16February 2018

انقلاب ما ماهیتی استکبار ستیز و خواهان حاکمیت مردم داردبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، «سید موسی خادمی» استاندار لرستان ظهر امروز طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: انقلاب ما انقلابی با ماهیت استکبارستیزی و خواهان حاکمیت مردم بود و آن‌چه که مردم در دوران مبارزه می‌خواستد، موضوع استقلال بود، چرا که ملت نمی‌خواستند تحت سلطه بیگانگان باشند و نظام سیاسی آن‌ها از بیرون خط بگیرد.

وی ادامه داد: ملت با هدف استکبارستیزی و درخواست استقلال حرکت خودشان را آغاز کردند، از سوی دیگر به دنبال استبدادستیزی بودند و در نتیجه رفع استبداد و طلب آزادی را در سرلوحه کار خود قرار دادند.

استاندار لرستان عنوان کرد: مردم می‌خواستند خودشان بر کشور حاکمیت داشته باشند و این حاکمیت در قالب باور‌های عمیق و فطری برخاسته از مکتب اسلام بود.

خادمی گفت: همچنان ملت ما نیازمند این است که در حوزه استقلال کار کند، استقلال در حوزه سیاسی به طور کامل برقرار است، اما در حوزه اقتصاد باید اقدمات بیشتری را انجام داد، استقلال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی همچنان شکل نگرفته است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که باید در تحقق مردم سالاری بیشتر کار کرد، افزود: می‌توان در این راستا گام‌های مناسبی برداشت و در نتیجه انقلاب اسلامی همچنان جریان داشته و زنده است و مردم باید تلاش کنند که به اهداف انقلاب دست یابند.

استاندار لرستان اظهار داشت: مردم لرستان در دوران مبارزه با طاغوت و راهپیمایی‌های اعتراضی، دفاع مقدس و سایر حوزه‌ها پشتوانه و پشتیبان این نظام بودند و همچنان وفادداری خود را نشان می‌دهند و اوج این وفاداری را امسال در راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌توان مشاهده کرد.

وی بیان کرد: در ایام دهه فجر امسال هزار و ۷۶۰ پروه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

خادمی ادامه داد: البته تعداد زیادی پروژه نیمه‌تمام داریم که باید هر چه سریع‌تر به نتیجه برسند و کمتر به دنبال شروع پروژه‌های جدید هستیم.

وی عنوان کرد: فقط ۴۰ پروژه در دهه فجر کلنگ‌زنی شد، چرا که حجم پروژه‌های نیمه‌تمام استان زیاد است و در نظر داریم تا چهار سال آینده تعداد زیادی از آن‌ها را به نتیجه برسانیم.

استاندار لرستان ادامه داد: ایستگاه‌های پمپاژ زیادی همچنان نیمه‌کاره باقی مانده و تعداد زیادی از اماکن گردشگری استان هنوز نیمه‌تمام هستند.

وی اظهار داشت: حدود ۱۰۰ پروژه مهم نیمه تمام لرستان مشخص شده‌اند که اگر بتوانیم آن‌ها را در آینده نزدیک آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم شاخص‌های توسعه لرستان تغییرات گسترده‌ای را خواهند دید که باید تلاش بیشتر و بهتری را انجام داد.

خادمی افزود: البته تحقق این اهداف نیازمند به حضور و حمایت مردم از سرمایه‌گذاران و رفع موانع نیازمند هستیم، جمعیت بیکار ما فراتر از آن چیزی است که دولت بتواند آن‌ها را به کار گیرد، باید کارآفرینی کرد.

وی گفت: باید محیط کسب و کار را در استان آماده کرد، باید این فرهنگ اصلاح شود و فضای استان را به سمت کار کردن و سرمایه‌گذاری و خلاقیت پیش برد و به جای برخی از اختلافات توسعه استان را محور مشترک قرار داد.

استاندار لرستان بیان کرد: همه ما با وجود اختلافاتی که داریم در اینکه لرستان باید پیشرفت کند همننظر بوده و باید در راستای تحقق این هدف کمک کنند.

خادمی عنوان کرد: همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا فضای استان به یک فضای آرام تبدیل شود تا سرمایه‌گذاران رغبت لازم را برای حضور در لرستان را داشته باشند و نباید اجازه دهیم که سرمایه‌گذاران از استان خارج شوند.

وی ادامه داد: درد ما امروز درد بیکاری و فقر است و مسائل خاص سیاسی نیست و نباید به اینگونه مسائل را مطرح کرد و این نیازمند همکاری همه آحاد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار