همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه شهید محمد ارزن

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید محمد ارزن از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
کد خبر: ۲۷۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ - 16February 2018

زندگی نامه شهید محمد ارزنبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمد ارزن یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید محمد ارزن فرزند احمد در سال 1331 در روستای بازرگان از توابع شهرستان پیرانشهر در خانواده ای متدین متولد شد. در طفولیت مادر خود را از دست داد. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی به کار و فعالیت پرداخت. در دوران جوانی در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پس از مدتی مبارزات پنهانی علیه رژیم طاغوت مجبور به جلای وطن شد و به کشور عراق عزیمت نمود. به مطالعه ی برخی از کتب دینی پرداخت و در سال های پایانی حکومت پهلوی به وطن بازگشت و به مبارزات خود ادامه داد. محمد ارزن، در سن بیست و یک سالگی ازدواج نمود و صاحب هفت فرزند بود.

در سال های نخستین پس از انقلاب برای مدتی برخی از مزدوران گروهک های ضد انقلاب فرصت تحقیق و مطالعه را از وی گرفتند و قصد همراه ساختن او را با خود نمودند. اما خوشبختانه وی با استعانت از خدا به آغوش سپاهیان اسلام بازگشت و داوطلبانه به صف رزمندگان بسیجی پیوست. به تناوب و در مقاطع مختلف داوطلبانه علیه عناصر ضد انقلاب به مبارزه پرداخت و در یکی از همین عملیات ها مجروح نیز گردید.

سرانجام در تاریخ 21/4/1373 در طی مبارزه ای سنگین با عوامل کوردل ضد انقلاب واقع در روستای برده قل به همراه سایر همرزمان خود به شهادت رسید.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار