سپاه و مسئولان به ساخت مستند از شهدا اقدام کنند

خواهر شهید قربانخانی گفت: از آنجایی که سپاه و مسئولان فیلم‌هایی از مدافعان حرم و شهدا دارند، انتظار داریم تا با استفاده از این اطلاعات به ساخت فیلم‌ و مستند‌هایی در این زمینه اقدام کنند تا مردم بدانند که واقعه‌ی دهه‌ی خان طومان چه چیزی بوده است.
کد خبر: ۲۷۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸ - 16February 2018

تیتر: سپاه و مسئولان به ساخت مستند از شهدا اقدام کنندخواهر شهید قربانخانی، در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «پناه حرم» زندگینامه شهید مجید قربانخانی، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای حمایت از خانواده‌های شهدا از سوی مسئولان اظهار داشت: متأسفانه بسیار کم پیش آمده که گردان‌های سپاه و مسئولان برای ساخت مستند و ساخت برنامه از زندگی شهدا، خانواده‌هایشان را ملاقات کنند و چندباری هم که برنامه‌ای در این خصوص ساخته شده است برای پخش در صدا و سیما نبوده و صرفا در ارگان‌ها به نمایش درآمده است.

این خواهر شهید ادامه داد: اما به نسبت سایر شهدا، به دلیل تفاوتی که برادرم (شهید قربانخانی) با همرزمانش داشت، تاکنون بارها از صدا و سیما برای ساخت مستند به منزل ما آمدند.

وی در توضیح تفاوت شهید قربانخانی گفت: برادرم تا پیش از حضور در جبهه و شهادتش، قهوه‌خانه سنتی داشت و از لحاظ ظاهری نیز بسیار متفاوت از سایر شهدا بود. به همین دلیل ماجرای شهادت ایشان برای بسیاری از مردم و رسانه جالب و جذاب است.

وی بیان کرد: ماجرای زندگی و شهادت برادرم نشان داد که نباید از روی ظاهر کسی را قضاوت کرد.

خواهر این شهید در ادامه گفت: تاکنون صدا و سیما مستندهای زیادی از زندگی شهید قربانخانی ساخته است و این مستندها علاوه بر پخش در شبکه‌های داخلی در شبکه‌های خارجی نیز مورد استقبال قرار گرفت.

وی در رابطه با انتظارات خانواده‌های شهدا از مسئولان افزود: از آنجایی که سپاه و مسئولان فیلم‌هایی از مدافعان حرم و شهدا دارند، انتظار داریم تا با استفاده از این اطلاعات به ساخت فیلم‌ و مستند‌هایی در این زمینه اقدام کنند تا مردم بدانند که واقعه‌ی دهه‌ی خان طومان چه چیزی بوده است.

این خواهر شهید ادامه داد: متاسفانه تاکنون سپاه در این خصوص اقدامی انجام نداده است و به همین دلیل ابهام در خصوص ماجرای شهادت شهدا بسیار زیاد است زیرا هر کس به نوعی آن روز را روایت می‌کند و ماجرای اصلی هنوز مشخص نیست.

وی در پایان مطرح کرد: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک سپاه و دستگاه‌های مربوطه به این حوزه ورود پیدا کنند تا هم شهدا و خانواده‌هایشان مورد حمایت بیشتری قرار گیرند و هم جامعه با اطلاع از زندگی شهدا و ماجرای شهادتشان، این عزیزان را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار