مومنی خبر داد:

شهریور پر تصادف ترین ماه سال

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهور ناجا با بیان این که شهریور پر حجم ترین و پر تصادف ترین ماه سال است،اظهار داشت: با توجه به پایان تعطیلات حجم سفر ها در این ماه افزایش می یابد.
کد خبر: ۲۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲ - 13September 2014

شهریور پر تصادف ترین ماه سال

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران ، شهریور ماه را پر حجم ترین و پر تصادف ترین ماه سال عنوان کرد و گفت: تعداد زیادی از هموطنان ما که به مسافرت نرفته اند از روزهای آخر شهریور ماه به این منظور استفاده می کنند که همین امر موجب افزایش حجم مسافرت ها می شود.

وی ادامه داد: پنج شنبه ی گذشته حدود 11 میلیون بار خودروها توسط دوربین های هوشمند جاده ای ثبت شده اند که البته خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته سفرها از روند توزیع مناسب تری برخوردار بود که مردم باید با رعایت موارد ایمنی در کاهش تصادفات ما را یاری کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با درخواست از مردم برای رعایت آرامش و مدیریت در سفر، خاطرنشان کرد: مردم سعی داشته باشند، یک الی دو روز زودتر از بازگشایی مدارس از سفر بازگردند و بازگشت خود را به روز های آخر سال موکول نکنند، چرا که تابستان به دلیل شدت گرما و طولانی بودن مدت روز، رانندگان را با خستگی بیشتری رو به رو می کند لذا رانندگان باید با استراحت کافی و پرهیز از سرعت و سبقت غیر مجاز سفری بدون حادثه داشته باشند.

مومنی با اشاره به تعداد تلفات جاده ای در شهریور سال گذشته گفت: شهریور سال گذشته هزار نفر در صحنه ی تصادف در دم کشته شدند، اما خوشبختانه امسال، نسبت به سال گذشته با کاهش در این زمینه رو به رو بوده ایم.

وی ادامه داد: در تیر ماه سال جاری حدود 9 درصد، آمار کشته ها کاهش داشته است که امیدواریم این روند کاهشی ادامه یابد، چرا که تمام جاده ها با ترافیکی پر حجم رو به رو هستند و امیدواریم با رعایت مردم و حضور تمام دستگاه ها، سفر ها مدیریت شده و بازگشتی بدون حادثه برای تمام هموطنان در پیش داشته باشیم.

وی در خصوص جریمه های گردش به راست گفت: تا اول آبان ماه تمامی جریمه ها بخشیده شده اند، اما از اول آبان اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این مطلب که استان های شمال کشور وابسته به تعطیلات خاصی نیستند، گفت: با توجه به اینکه در این استان ها ما در روزهای پایان هفته شاهد حجم ترافیکی بالایی هستیم، با تمامی مسئولین مرتبط با پلیس راه و راهداری این استان ها، جلسه ای را همین امروز برگزار کرده و به سه موضوع زیر ساخت ها، خدمات و تسهیلات سفر و ارتقاع خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی پرداخته شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها