یادداشت/ سیدعبدالله متولیان

۳۶۵ روز جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی

جشن پیروزی انقلاب تنها در صورتی لباس حقیقت پوشیده و کام مردم را شیرین خواهد ساخت که نه یک روز بلکه در طول ۳۶۵ روز (از ۲۲ بهمن امسال تا ۲۲ بهمن سال آینده) و با عزم جهادی و انقلابی مسئولان نظام همراه باشد.
کد خبر: ۲۷۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ - 17February 2018

۳۶۵ روز جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سیدعبدالله متولیان در یادداشتی نوشت:

39 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران گذشت و وارد چهلمین سال خود شد، انقلابی که منشأ تحولات بنیادین در سطح منطقه و جهان شده است. بی‌شک بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی در اروپا، هیچ حادثه و رویدادی تا این اندازه در تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و... در جهان مؤثر نبوده‌است.

به زعم بسیاری از صاحب‌نظران به‌ویژه اندیشمندان شرقی، مرگ تفکر و اندیشه و ایدئولوژی سوسیالیزم و کمونیزم در جهان و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی محصول و نتیجه ظهور و پیدایش انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه دینی است. ظهور حماس و جنبش مقاومت فلسطین میوه انقلاب اسلامی ایران است. ظهور محور مقاومت در منطقه غرب آسیا محصول انقلاب ماست. تغییر استراتژی رژیم اشغالگر قدس از استراتژی‌ «جنگ در بیرون از خانه، امتیازگیری در داخل فلسطین» به «جنگ در داخل فلسطین و امتیازدهی در بیرون» به برکت انقلاب اسلامی ماست. تبدیل اندیشه صهیونیستی «نیل تا فرات» به اندیشه «کشیدن دیوار دور منطقه اشغالی» حاصل انقلاب اسلامی است.

شکستن ابهت مستکبران و نظام فاسد سرمایه داری غرب میوه شجره طیبه انقلاب اسلامی است. پیدایش تفکر عدالت‌خواهی در برابر تفکر پوسیده لیبرال سرمایه‌های غربی از انقلاب ماست. جنبش بیداری اسلامی در جهان اسلام و بیداری انسانی در کره زمین به برکت انقلاب اسلامی ایران است و در یک کلمه ‌ جهان بشریت تحت تأثیر انقلاب اسلامی در مرحله گذار از نظام سلطه و سرمایه‌‌‌داری به مرحله بازگشت به معنویت و عدالت‌خواهی در جهان است و به رغم همه تلاش‌های حاکمان تفکر سرمایه داری در غرب، جهان سلطه و نظام یاغیگری و استعمار غربی در حال فروپاشی و اضمحلال و اندیشه عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی در جهان تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران در حال تکامل و ساماندهی است.

در نقطه مقابل دستاوردهای معجزه‌آسای انقلاب اسلامی، آنچه این انقلاب بزرگ و بی‌بدیل را تهدید می‌کند بی‌تردید تهدید بیرونی دشمنان اسلام و ایران (حتی با در اختیار داشتن شبکه نفوذی‌ها و ساختارهای مردم نهاد و... ) نیست بلکه خودکم بینی و فاصله گرفتن احزاب سیاسی و دولتمردان و مسئولان از سیره عملی حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه و تبعیت آنان از نظام پوسیده سرمایه‌داری غربی و وادادگی و دلدادگی برخی مسئولان به غرب است. مادامی که دولتمردان و مسئولان نظام به عکس شعارهایی که می‌دهند مقید به غربگرایی و غربگدایی و در تلاش برای رانت‌خواری، تکاثر ثروت و اشرافی‌گری باشند کار نظام اسلامی بسامان نخواهد شد.

مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در سراسر ایران، یکپارچه خواستار بازگشت به سیره امام راحل و شعارهای بنیادین سال ۵۷ بودند. مطالبات مردم در ۲۲ بهمن امسال به عیان همان شعارها و مطالبات سال ۵۷ بود. مردم آشکارا علیه «رانت‌خواری و فساد در بین دولتمردان، اشرافی‌گری و تفکر اسلام سرمایه‌های و اسلام امریکایی شعار دادند. مردم علیه تفکر تبعیت از نظام لیبرال سرمایه‌داری غربی که پس از جنگ در اداره کشور شکل گرفت و متأسفانه تا امروز ادامه دارد شعار دادند. ۳۰ سال پیش و پس از جنگ تحمیلی تفکری غلط و قرض گرفته شده از نظام لیبرال سرمایه‌‌داری غرب در قوه مجریه شکل گرفت، به طور علنی گفتند برای بازسازی و توسعه کشور ناچاریم حداقل ۱۰ سال باب عدالت را تعطیل کنیم (و با الگوگیری عملی از غرب به توسعه برسیم)، با مغالطه و سفسطه گفتند و نوشتند که کار دولت اداره کشور (بر اساس مدل‌های استقراضی) است نه اداره فرهنگی کشور. به عیان مسیر وام دادن عدالت به سیاست و اقتصاد را پیمودند و متأسفانه همان تفکر پس از ۳۰ سال تلاش برای ترجیح اقتصاد بر عدالت، مجدداً به دنبال مغالطه رفراندوم برای تعطیل کردن عدالت است.

اینک ۳۰ سال است که کشور چوب تفکیک عرصه عدالت و اقتصاد را می‌خورد. ۳۰ سال است که به دلیل تفکیک و جداسازی عدالت از اقتصاد فاصله فقیر و غنی بیشتر و بیشتر می‌شود، فساد از نظر کمی و کیفی بزرگ‌تر و گسترده‌تر می‌شود. و این در حالی است که برخی احزاب سیاسی بر خلاف سردادن شعار تبعیت از راه و سیره امام راحل متأسفانه در مسیر تحریف امام و ارزش‌های حیاتی انقلاب گام بر می‌دارند و برای توجیه اشتباهات خود به مردم آدرس عوضی داده و با فریب افکار عمومی خود را موجه و پیرو راه امام معرفی می‌کنند. نمی‌توان شعار ایستادگی پای بیرق خط امام سرداد ولی خود را مالک و حاکم بر مردم دانسته و مروج اشرافی‌گری و سرمایه‌داری بود.

انقلاب اسلامی با دستاوردهای بی‌نظیر در حوزه‌های نانو، سلول‌های بنیادی، پزشکی، دارو و درمان، سدسازی، تونل و پل و راه‌سازی، صنایع موشکی و دفاعی، توزیع عدالت اجتماعی و کشیدن راه برای اکثر روستاها و رساندن آب و برق و گاز و... به اقصی نقاط کشور، صنایع هوافضا، هسته‌ای، پتروشیمی و... همه و همه از ناحیه مشکلات قابل حل داخلی و رخنه فساد و رانت در بین برخی دولتمردان تهدید می‌شود و ذائقه مردم را تلخ می‌کند. نسل سوم و چهارم انقلاب که هرگز امام را ندیده‌اند با بصیرت ستودنی امروز از دولتمردان، خط امام را مطالبه می‌کنند. امروز و در چهل سالگی انقلاب اسلامی بازخوانی اندیشه حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه در باره عدالت، توجه به محرومان و مستضعفان، مبارزه با ظلم، تلاش برای گسترش عدالت، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، مبارزه با ظلم و اشرافی‌گری، ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی دشمنان و... را مطالبه می‌کنند. قطعاً به همان میزان که بازگشت به اندیشه‌های ناب امام راحل قلب مردم را شاد خواهد کرد، به همان میزان و بلکه بیشتر کام مروجان اسلام رحمانی و امریکایی را تلخ و لرزه بر اندام آنان خواهد انداخت.

به احزاب سیاسی و دولتمردانی که می‌خواهند از هم‌اکنون خود را برای برپایی جشن بزرگ ۲۲ بهمن سال آینده آماده کنند می‌گوییم که جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی یک جشن پرهزینه، کم‌فایده، نمادین و یک روزه نباید باشد، بلکه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی جشن بازگشت به سیره عملی حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه و مسابقه خدمت جهادی و انقلابی برای گشودن گره‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی از زندگی مردم با تکیه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و ملی است و چنین جشنی تنها در صورتی لباس حقیقت پوشیده و کام مردم را شیرین خواهد ساخت که نه یک روز بلکه در طول ۳۶۵ روز (از ۲۲ بهمن امسال تا ۲۲ بهمن سال آینده) و با عزم جهادی و انقلابی مسئولان نظام همراه باشد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار